Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Krysset TP-kabel


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har anskaffet meg en krysset tp-kabel. Har jeg misforstått når jeg trodde at denne skulle funke på samme måte som en vanlig tp-kabel? Jeg får nettverk mellom to maskiner, men om jeg stapper den i huben, funker det ikke. Ingenting lyser. Er den altså ubrukelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
den er laget for å koble to pcèr sammen uten bruk av hub og lignende, så det funker nok ikke til noe annet. noen routere vet jeg støtter krysset tp men det ser ikke ut som huben din støtter det.

Så jeg får ikke internett uten hub som støtter krysset? Hvis jeg har to nettverkskort i en maskin, kan jeg dele internett på den måten med en krysset kabel da?

 

Du har ikke til link til en hub som støtter krysset kabel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
er det ikke da mye billigere å kjøpe seg en vanlig tp-kabel isteden for en ny hub??

Trenger hub uansett. Lite gøy å lane med en 10mbits, 4 porters hub fra Clas Ohlson.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bedre å kjøpe en switch istedet! Koster ca. 290 kr for en 8 porter Unex-switch på psdata. Har en slik selv. Da får du brukt både krysset og vanlig kabel uten problemer.

Den skal bestilles i løpet av helgen. Takk for tipset!

 

Hvis huben har uplink port, kan du stappe den kryssa kabelen i der. Eller i en port du kan velge MDI/MDX på...

 

Det fant jeg ut med litt prøving og feiling. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...