Gå til innhold

skal stille inn FSB


stine__

Anbefalte innlegg

Er endelig ferdig med å sette sammen ny pc, men vet ikke helt hvordan jeg stiller inn FSB for å få en xp2500+ til yte ca 1833Mhz.

 

Her er noen av de tallene fra biosen som kanskje dere bør vite før jeg gjør noe:

 

cpu external frequensy [Mhz] [100]

cpu frequensy mult settings [auto]

cpu Vcore settings [auto]

cpu Vcore [1,650V]

FSB spread spectrum [0,50]

 

Er det cpu external frequency som skal stilles opp? Og skal den stilles til 166?

 

Ifølge bios er hovedkortet 22 grader celsius og cpu er 36. Jeg synes det høres bra ut, men blir det ikke litt for varmt hvis jeg skal øke hastigheten med litt over 700 Mhz?

 

Legger til at jeg nå kjører på litt under 1100Mhz.

 

mvh stine__

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er external FSB som må økes,multiplier skal være på 11 og FSB på 166,det er standard innstillinger.

 

Kan jeg spørre hvilket hovedkort du har?

 

Edit:Temperaturen vil nok øke litt,men siden du kommer til å ha samme spenning på CPU vil det ikke bli en veldig økning.

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt i manualen til hovedkortet, men ble ikke helt klok. Det er 4 steder på hovedkortet som har jumpere:

 

1. usb device wake up

2. central processing unit fsb

3. clear rtc ram

4. keyboard power

 

Er det bare nr 2 jeg trenger å stille på? Jeg kan jo skrive hva som står under 2, i tilfelle det er stilt inn riktig fra fabrikken:

 

"This jumper when set to 1-2 pins (default), enable support for Front Side Bus 400/333/266. When set to pins 2-3, it sets support for fsb 200 only"

Lenke til kommentar

Ler meg nesten ihel her.....det tar 3 sekunder å åpne photoshop :grin:

Og jeg som trodde at alt var i orden, men så hadde jeg over 700Mhz til gode...hehe.

Temperaturen økte med 4 grader ifølge bios, men 40 er vel ikke noe farlig? Jeg sjekket temperaturen med adia32 også, og der viste den 35 på hovedkort og 22 på cpu......altså helt feil.

 

Tusen takk hjelpen :)

Lenke til kommentar
:D for å få ledd litt mer kan du jo stille fsb enda høyere....kan få en 3200? hvis du har flax....les først om resetting av bios....

DET tør jeg ikke ennå. Men om et år, kanskje? :roll:

Men går det an å komme opp i 3200 når cpu er låst? Jeg må ha en annen cpu-vifte hvis jeg skal prøve på det, tror jeg. Det står ihvertfall 3000 på den vifta jeg har.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal ha noe kjappere pc heller, da.....jeg er vant til en intel 389Mhz, så jeg kommer til å sveve i flere måneder nå. Jeg kjørte forresten ad-aware nå, bare for moro skyld....det pleide å ta 7-8 minutter, men nå gikk det unna på ca et minutt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...