Gå til innhold

S7000 og CF-kort


Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt Fuji S7000 i dag, bestilte fra www.XD.no på mandag. Da jeg sjekket serienummeret, oppdaget jeg til min forskrekkelse at serienummeret var lavere enn 34L60001 (nesten 40000 lavere). Det vil vel da si at kameraet har den bug-en som gjør at det lades ut når man bruker enkelte CF-kort.

Jeg tenkte å kjøpe minne til kameraet i morgen, og tenkte da å kjøpe CF, ettersom det er mye billigere enn XD-kort. Vil jeg merke stor forskjell i hastighet (tregere) med CF fremfor XD, eller blir dette omtrent likt?

Det skrives "enkelte CF-kort" gjør at kameraet lades ut. Men er det ingen som vet noe om hvilke merker?

Og skal jeg kjøpe type 1 eller type 2, High speed 70x? Kjøper på komplett, og tenker å kjøpe 512MB. Jeg ser også at de har en Hitatchi microdrive på 1GB til ca. 1800. Den går vel også til dette kameraet?

Og, dersom det viser seg å være et problem, dette med utladning av kameraet, hva må jeg gjøre for å få utbedret denne feilen?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpt deg kort? Har samme kamera og har pr i dag en 256MB TwinMos CF brikke. Har ikke opplevd noen problemer med at batteriene tømmes ved bruk av denne. Ser nå at jeg trenger en større brikke og tenker på å holde meg til CF. Noen som vet om kameraet er kjapt nok til å utnytte f.eks en 70X brikke, eller om det vil være greit nok å kjøpe en 36X? Eller er det så store fordeler med XD at det vil "forsvare" å legge ut en 1000 lapp ekstra for en slik? Tenker da på strømforbruk og hastighet.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har samme problem med mitt S7000. Jeg har et 512MB TwinMos, og dette tømmer ikke batteriene. Det jeg har hørt er at problemet gjelder CF kort produsert på sandisk fabrikken(eller kort basert på samme teknologi som sandisk). Jeg hadde et Apacer PhotoSteno 512MB som er produsert av sandisk, og dette tømte batteriene. Det er mye snakk om problemet på fuji forumet på dpreview.com.

 

Hos Lømork fikk jeg beskjed at jeg kunne sende inn kameraet til fuji sitt verksted for å få rettet feilen gratis. Men når jeg sendte mail til fuji om dette fikk jeg ikke svar. Har prøvd flere ganger og de er like tause hver gang. Dette suger. De burde kommet med en pressemelding om løsning av problemet, slik som Fuji UK har gjort.

 

Uansett er det ikke noe stort problem da de billigste kortene fra komplett(TwinMos) fungerer utmerket!

:wow:

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget også at mitt S7000 var en del nummer for tidlig produsert.

 

Jeg har funnet ut at jeg har problemer med batteriutladning på et av mine minnekort.

 

Jeg har vært i kontakt med de som står for service på Fuji kameraer i Norge:

 

Camera & Videoteknikk

Liaveien 1

5132 Nyborg

Tlf: 55393880

 

De vil fikse problemet kostnadsfritt, du må selv sørge for å sende inn kameraet.

 

Har ikke helt bestemt meg om jeg vil sende bort kameraet, blir nok vanskelig å være uten dette i et par uker.

 

Men det er kraftig irriterende å vite at importøren visste om dette og samtidig solgte disse kameraene.

Lenke til kommentar

Til Fuji sitt forsvar så støtter kameraet kun Xd og Microdrive!! Ref: bruksanvisning. Det er leverandørene som er sløve og ikke opplyser bra nok!

Enig i at kameraet burde støtte all typer CF kort!

 

Kjøpte Xd kort jeg ! 256Mb er mer enn nok til S7000!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...