Gå til innhold

Noen som kan litt om access her


Anbefalte innlegg

Saken er den at i en mappe har jeg bilder av feks. ansatte. I access har jeg et skjema hvor jeg registrerer personopplysninger om den ansatte. Jeg ønsker at bilde av den ansatte skal komme opp og vises i skjemaet sammen med personopplysningen på vedkommende. For å teste dette du åpne Access trykke på veiviser, (opprette ny database) og velge databasen kontaktpersoner. Lag så en mappe og putt inn noen bilder der.. Saken nå er som sagt å linke en bestemt post opp mot ett bestemt bilde. (mener dette dreier seg om bundet objektramme..) Slik at når jeg siden blar blant postene/skjema om ansatte så vises bilde av riktig ansatt...Dersom du har access på maskina di så ligger det noen eksempel databaser der. Det er mulig dette ligger allerede inni en av disse... Tror dette gjelder mer den eldre utgaven av access....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I skjemavisning må du legge til en ramme som er koblet til en bestemt post i tabellen/skjemaet som du henter informasjon fra. Denne posten må være konfigurert som OLE-objekt om jeg ikke husker helt feil. (Lenge siden jeg hadde access :blush: Håper likevel at du fikk noe utav det!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...