Gå til innhold

Skjermkort GF4 TI4400??????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du sammenligner billigste pris får du nok ikke et Creative 4600 like billig som et gainward ti4400.

Hvis så hadde jeg helt klart valgt ti4600 kortet. Disse har en god del bedre minne 2.8 ns mot ti4400's 3.6 ns.

 

Det er ganske stor sannsynlighet for at du kan kjøre core på ti4600 kortet høyere enn ti4400 kortet da volt på core vanligvis er noe lavere på ti4400 kortet. Et ti 4200 har sannsynligvis enda lavere volt. Dette er nok største forskjell på core på de forskjellige utgavene.

Lenke til kommentar

Det er i grunnen litt merkelig at Creative sine kort er så billige, med tanke på at det er msi som produserer dem. Sammenligner du de to kortene fra Creative og Msi ser de identiske ut.

GF3 ti200 kortene fra Creative var jo svært overklokkingsvennlige, det samme var msi sine. Det var Msi som også da produserte creative sine. Den eneste forsjellen jeg kan se på kortene er at msi har video inn. Jeg har bestilt Creative sit ti4400 i håp om at disse er like bra som forgjengeren.

Dessuten er det litt Bortkastet å betale 1000kr mer for minimal ytelsesøkning...eller?

 

[ Denne Melding var redigert av: Lego på 2002-03-14 16:21 ]

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt,så bruker Creative en del billigere deler til komponentene sine enn hva andre gjør..derfor litt billigere??

Så er det visst ikke så mye å hente på klokking på Creative sine skjermkort.

Jeg tenker jeg kjøper meg et Gainward kort.

Hvis du tar en titt på den butikken her:

http://www.jrdataline.no/index.asp

Så finner du en del gode priser på GF4.

Jeg har ikke kjøpt noe derfra enda,så jeg vet ikke en dritt om sjappa.

Men prisene ser lovende ut :smile:

Her kan du lese en test fra Gainward sitt konge kort:

http://www.tbreak.com/hard/grfx/gainward_t...4600/page1.html

 

Mvh

Mio

Lenke til kommentar

JEG ER LEI AV IDIOTER SOM TROR DE KAN NOE !

Man kan IKKE klokke et Ti4400 til et Ti4600 !

For det har med MINNEBÅNDBREDDE OG MAAAAANGE andre faktorer OXO ! De som tror man kan klokke Ti4400 til et Ti4600 er bare HELT sprææææængt !

Man kan klokke d til samme HASTIGHET ! men IKKE samme ytelse !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 08:21, Zealo skrev:

JEG ER LEI AV IDIOTER SOM TROR DE KAN NOE !

Man kan IKKE klokke et Ti4400 til et Ti4600 !

For det har med MINNEBÅNDBREDDE OG MAAAAANGE andre faktorer OXO ! De som tror man kan klokke Ti4400 til et Ti4600 er bare HELT sprææææængt !

Man kan klokke d til samme HASTIGHET ! men IKKE samme ytelse !



 

du som ikke kan noe!

når man overklokker minne til samme hastighet som 4600 har så er minnebåndbreden identisk.

fjortiss tulling kaller jeg sånne som deg!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 08:21, Zealo skrev:

JEG ER LEI AV IDIOTER SOM TROR DE KAN NOE !

Man kan IKKE klokke et Ti4400 til et Ti4600 !

For det har med MINNEBÅNDBREDDE OG MAAAAANGE andre faktorer OXO ! De som tror man kan klokke Ti4400 til et Ti4600 er bare HELT sprææææængt !

Man kan klokke d til samme HASTIGHET ! men IKKE samme ytelse !



Jeg er lei alle fjortisser!

For det første tror jeg du bare er sur fordi du kjøpte GF3 ti 500, og deretter fant ut at du kunne spart masse penger på å kjøpt ti200 og klokket det.

For det andre så øker nemlig minnebåndbredden når du klokker.Kan du fortelle meg MAAAANGE andre faktorer som spiller inn.

Ikke alle som kan få hva de vil a mamma vett du!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 08:35, kjelligeek skrev:

Ikke spor av nå!! Jeg lurer på hva jeg skal kjøpe Creativ eller Gainward?

Noen som har info om Creativ?


Kjelli


Kjelli

 

Ok kom litt utenfor banen der .. hmfr..

Litt lite info rundt Gf4 kortene enda, det har nesten ikke kommet noen reviews av noen av dem.

Men skjekk denne linken http://www.8dimensional.com her samles alle reviews av kortene. Et must når du skal kjøpe nytt skjermkort :wink:

Slik jeg har hørt, skal i alle fall Crative komme tilbake for fullt med skjermkortene sine. (De var jo en av de største før )

Men har du penger til Gainward så er det nesten en selfølge at det er et bedre valg, med tanke på suksessen bak de tidliger korta sine :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...