Gå til innhold

"Water wetter" hvor kjøper man det?


Anbefalte innlegg

Har lest i diverse artikler om et kjemisk stoff som betegnes som "water wetter" stoffet er laget for å fjerne overflatespenningen (du vet, det som gjør at en veldig liten stein kan flyte på overflatehinnen på vann) fjernes. Dermed blir det vanvittig mye mindre motstand i slager å rør i vannkjølingssystem for PC'er siden alle vannganger som oftest er ganske små (spesielt i kjøleblokken).

 

Problemet er : Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal kunne få kjøp dette... Jeg gidd ikke bestille det via post bare for en flaske, så jeg må kunne kjøpe det i bergen. Er der noen der ute som vet hvor jeg kna kjøpe det, eller i det minste hva man kaller dette stoffet på norsk ??

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm..

 

Skjønte jeg deg rett vill du ha vekk hinna som "ligger" på vannet. Har hørt at zalo eller grønnsåpe skulle fungere fint, men vet ikke åssen det vil funke nedkjølt.. Bare prøv i ei skål eller no sånt, fex å få ei nål til å "flyte" på vannoverflaten :]

Lenke til kommentar

Water Wetter fra Red Line blir brukt i kjølesystem på hardt belasta motorer (bil/MC), helst konkurranse. Tipset er å kontrollere bilrekvisita forhandlere / MC forhandlere i Bergen, er ikkje sikker om noen har det, syns eg såg ting fra Red Line hos Autoutstyr tvers over for Bystasjonen.

Burton Power i London har det i sin 2001 katalog, ei 355 ml flaske koster £14,04 ex vat - dyre dråper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...