Coffie=JavaCode Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 1)Som de fleste vet så har IBM lisensen til SOI en forbedret utgave av silikon som gjør at prossesorer kan få en ytelse gevinst på noen %. Let's get back to the core of my discourse: Intel, just as AMD and Nvidia did, would have asked for an SOI license. Whereas the two others pay close to nothing, IBM would have asked Intel to pay US$ 500 Millions plus US$ 45 per manufactured processor. Intel has thus the choice between losing many months in research and development of another solution OR finding itself selling its processors at higher prices than... AMD. Dette fant jeg på en rykte side. Selfølgelig er det greit å ta dette med en STOR klype salt. 45$US er ca 316kr med en dollar kurs på 7,0405 Detter er ikke lite penger. IBM har patentert SOI. Dette gjør at Intel ikke kan bruke det selv om de fant det på selv. IBM har enerett til å dele ut lisenser. Og siden Intel allerede ligger litt bak AMD må de jo ta igjen forspranget så fort som mulig. 2) Det var ikke få som trodde at noe stort skulle komme ut av Apple rundt datoen 24/1. Det kom derfor som en stor overaskelse at det ikke skjedde. Det var så godt som alle ryktesidene som helt klart sa at det skulle komme en oppgradering av G5 prossesorene. De skulle være på: singel 2Ghz -dual/singel 2,4Ghz og dual 2,6Ghz. Det var også mange rykter angående en G5 Cube, men jeg synes det er litt i overkant av det som er å forvente. Hvoradan kan S.J klare å levere dual 3Ghz i løpet av sommeren hvis ikke har klart å lage en bedre enn 2Ghz så langt??? Sommeren er her om ikke lenge. Og 1Ghz er ikke lite å ta i en omgang. Selv med en 90nm 970FX prossesor. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/201564-intel-soi-lisens-hvorfor-kom-det-ingen-ting-241/
Zapchud Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Hvoradan kan S.J klare å levere dual 3Ghz i løpet av sommeren hvis ikke har klart å lage en bedre enn 2Ghz så langt??? Sommeren er her om ikke lenge. Og 1Ghz er ikke lite å ta i en omgang. Selv med en 90nm 970FX prossesor. Hva om den godeste Jobs faktisk lanserer modeller på hele 3Ghz neste gang de oppdaterer? Det ville jo være fint. Det er ingen ting som tyder på at prosessoren sitter fast på 2GHz fremdeles. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/201564-intel-soi-lisens-hvorfor-kom-det-ingen-ting-241/#findComment-1716361
Coffie=JavaCode Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 Siden alt tyderpå i min krystall kule at det kommer noe nytt den 27 mars. Og jeg har liten tro på at de har klart å trylle frem en prossesor på over 2,6Ghz. Det vil si at de har brukt ca 10 måneder på 0,6Ghz. Hvis de skal komme opp på 3Ghz trenger de nok minst 4måneder til på de resterende 0,4Ghz. Det gjør at en 3Ghz kommer mest sansynelig ikke før slutten av juli. Så det skal etter planen gå bra. Men det er aldri godt å si hva som skjer i hardware industrien. PPC 970FX sitter ikke fast på 2Ghz men det ser ut til at de ikke klarer å produsere i nærheten av det antalet de trenger av disse. Dette fører til at de utsettes og utsettes. For Mac kan ikke ha den laveste PowerMacen så lngt forran den beste iMacen. Og hvis de setter en G5 i en iMac så kan ikke iMac være så sykt mye bedre enn Powerbook. Har en enkel løsning til S.J få alle maskinen til å gå på G5. Da ville prisene på G5 brikkene falle, og alle hadde fått super maskiner. Og bye the way Super Bowl reklamen var noe dritt. Den var ikke noe serlig. Og heldigvis var det noen andre som klarte å lage noe uglemelig nemmelig en vis dame som klarte å se ut som hun var en av jentene i Girls gone wild. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/201564-intel-soi-lisens-hvorfor-kom-det-ingen-ting-241/#findComment-1718490
Zapchud Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Har du noen grunn til å tro at de ikke har bra antall av prosessorer på 2.6Ghz eller over? Hva ville du gjort dersom du kunne: A) Lansere modeller med opptil 2.6Ghz i januar/februar. eller B) Lansere modeller med opptil 3.0Ghz i februar/mars. ? Jeg ville gått for alternativ B iallefall. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/201564-intel-soi-lisens-hvorfor-kom-det-ingen-ting-241/#findComment-1719520
Coffie=JavaCode Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Er nok uennig der. Dette kommer apple til å tape på. De driver alt formye med slike jojo oppgraderinger. Det har jo kommet ca 5 oppgraderinger fra AMD sine prossesorer og Intel siden G5en først kom ut. Det er penger å tjene på litt mere aggresiv markedsføring. Oppgraderings tiden burde minkes drastisk. Det er uhørt å ikke oppgradere etter over et halvt år. Jeg ville godt for A+B. Tror alle hadde tjent på det. Men det er nok litt feil å samenligne en Apple og en PC. PCen har tapt før løpet har begynt grunnet dritt OS. Men håper de oppgraderer pronto. Min syke tåler ikke mere, I need new G5 now. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/201564-intel-soi-lisens-hvorfor-kom-det-ingen-ting-241/#findComment-1724106
sorryMAC Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du må ikke sammenligne Inter og AMD sine prosessor-lanseringer med Apple sine. Det går bare ikke. Husk at der er flere titalls millioner som bruker deres prosessorer og dessverre ikke så mange som bruker Apple. Dessuten forteller alltid Intel og AMD om sine prosessorer lenge før de blir lansert. Da vet folk hva som kommer og kjøper nytt når de føler det. Apple røper aldri hva de har på lager. Jeg tror Jobs hadde valgt alt. B, men kunne samtidig lansert alt. A til en rimligere penge. Apple-tilhørerene hadde nok følt seg litt "snytt" hvis det plutselig ble lansert to nye utgaver på så kort tid. Alt. A ville ikkje være levert til kundene før alt. B hadde blitt lansert. Det hadde det blitt styr av... Jeg hadde jallfall ikke likt det. Håper selvsagt på en G5 3GHz nå, men er forberedt på å vente til sommeren. Håper bare de knuser Intel og AMD i flere uavhengige tester. For nå er Apple "pågang". -sorryMAC- Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/201564-intel-soi-lisens-hvorfor-kom-det-ingen-ting-241/#findComment-1761927
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå