Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skjer med rutern min !?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan noen litt erfarne her hjelpe meg litt?

Er litt å lese, men håper det går bra for dere....

Kan ta med hele historien:

For en mnd siden fikk vi adsl fra tele2. Så gikk jeg på elkjøp og kjøpte meg en belkin adsl router(500kr). Routern greide ikke å gi pcene på nettverket riktig ip adresser. Og å logge seg inn på routern sin ip adresse gikk heller ikke(fant ikke routeren).

Så gikk jeg å byttet den med en Topcom adsl router hos elkjøp(700kr) med en gang jeg plugget alle maskiner og bredbånd til routeren fungerte alt fint, alt var som det skulle.

Nå har plutselig denne sluttet å funke også : når jeg nå prøver å logge meg inn å på routeren kommer jeg ikke inn, kommer bare til spørsmål om brukernavn og passord. Så skriver jeg inn admin, men det vil den pluselig ikke godta, -jeg har jo ikke endret brukernavn eller passord siden jeg fikk den! kunne fint logge meg inn før uten problemer. Da jeg skulle overføre neon filer fra en maskin til en annen tidligere i dag så alt greit ut - mappene viste seg under nttverksteder i XP, men så pluselig forsvant dem, og maskinene finner ikke hverandre, internett fungerer forøvrig på begge maskiner.

IP adressene er riktige, prøvde å kjøre hjemmenettverkskonfigurasjonen igjen på begge maskiner og restartet routeren flere ganger. Men ikke noe bedring.

Er det generelt sånn at billige routere er det bare trøbbel med?! Begynner å bli kraftig irritert nå! Har også irritert meg over at firewallen i routern sørger for at internett går uhyre tregt iblant, spesielt passordbeskyttede sider som innlogging til webmail. Slik var det på begge ruterne. Er det slik med alle routere?

Begynnte nesten å lure på om routern var blitt virus infisert eller no, hehe. Men har installert 3 antivirus programmer og scanna hd flere ganger så det kan det ikke være.

Hva burde jeg gjøre!? Hvilken adsl router burde jeg kjøpe som ikke sinker internett i eninga og bare skaper trøbbel?! Eller er det noen annen løsning jeg burde gå for ? switch eller noe(har ikke så peil på dette)....

Håper noen kan hjelpe meg her !

Mvh diskey

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...