Gå til innhold

Prosessor eller hovedkort eller noe med pcen.


--=Raze=--

Anbefalte innlegg

Litt lang, men les likevel. Trenger hjelp!

Har problemer med pcen min. Vet ikke hva det er. Kjøpte den hos psdata ifjor sommer og jeg har sendt mail til de flere ganger, men de spør hele tiden bare ette hva slags ram jeg har og om den støtter hovedkortet. Når jeg har Asus P4C800 og intel 2.6 ghz HT. Og ramma jeg har er corsair twinx 512 mb 3200 LL. Og jeg tror for all del at verdens ledende minneprodusent går til et Asus hovedkort. Tror ikke psdata er så dumme, men over til problemet. Det begynte for et par måneder siden da datan min begynte å fuske litt. trodde det ville gå over og jeg prøvde å "leve" med det.

Men nå i det siste bare restarter den hele tiden og når jeg restarter den på vanlig måte står det i windows at datan har kommet seg fra en alvorlig feil og jeg må selvflgelig trykke på "ikke send" knappen. Og i asus probe står det at cpu tempen min er 25 C. I biosen står det litt under 40, menmen. Prøver å få sendt den inn igjen til psdata, men de bare maser om ramen hele tiden. Vet noen her om hva som er problemet. Bare prøver å få ordnet opp i det. Har forresten prøvd å byttet på ram posisjonene, men til ingen nytte. Hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, kan til dels være enig med PSdata at det har noe med ram brikkene, har du prøvd med andre rambrikker, bare for å utelukke at det kan være snakk om deffekte rambrikker. Husker at jeg hadde lignende problermer, brukte noname rambrikker og det ville ikke systemet mitt ha.

Prøv med en brikke om gangen og se om den starter greit

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

Alderen, og det at du ikke har gjort noe spesielt fysisk med maskinen, tatt i betraktning, har jeg to teorier:

 

Software-relatert: Du har installert programmer som forårsaker konflikter. Eller du har fått et virus eller to...BIOS-innstillinger har blitt endret.

 

Hardware-relatert: Kjøling! Temperaturmålerene dine kan være feil, i allefall den som viser 25!!!

Da ville jeg sett om det kan være møkk på kjøleribbene og at viftene, inkl. PSU, virker som de skal.

IRQ konflikter, sjekk enhetsbehandleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...