T/A 455 Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Har 2 pcer koblett opp mot internett via en router. Begge kommer seg på internett men får ikke kontakt med hverandre. Virket i ca en time tidligere i dag, var nede å spiste middag, kom opp igjen og de ville overhode ikke finne hverandre. Går jeg inn på "viss datamaskiner i arbeidsgruppe, crasher programmet (prøvd på begge pcene nøyaktig det samme skjer). Skulle jo normalt koment inn og sett i det minste min egen pc der. Arbeidsgruppe: MSHOME på begge Begge pcene kan gå på internett. XP-PRO Takk for all hjelp
kalkulatoren Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Kjent problem - sjekk ut denne, meget gjennomført - kanskje litt vel detaljert: http://www.tomsnetworking.com/Sections-article64-page1.php Hvis du ikke har tid: Enkleste er å ikke lete etter den andre maskinen, men bruke ip adressen til den. Ruteren gir vel en ip til begge maskinene antar jeg. Så da er det bare å skrive inn \\10.0.0.2 (eller hva lokal ipen til den andre maskinen er)
T/A 455 Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Skal prøve linken. Routern står hos huseiern 50 meter ned i annet hus :S. Har aldri hattt problemer før når jeg satt opp routern og adsln selv. Kan jeg velge ipen min selv eller må jeg få tildelt en fra routern? Må ærlig innrøme at jeg ikke har så mye peiling på dettesynes alt var mye enklere med DOS jeg da. Er det noen her som har peiling på hvordan jeg får avinstalert skjermkortet uten at det blir innstalert på nytt igjen med det samme jeg starter pcen på nytt? Får ikke opp noen valgmulighet ved innstalasjon, alt skjer automatisk Viss noen da kunne hjelpe med nettverksproblemene så hadde det vært fint PC1: Epox hk, Nforce2 -lan, gf TI4800se, Twinmos 512mb DDR400, SG Baracuda 120GB, AMD XP2200. PC2: ASUS A7N8X- Deluxe hk- Lan, Serial ATA Raid Nforce 2, 2*512mb Twinmos Dual DDR, 3*80GB WD 8mb, Power Color 9800 Pro, AMD XP 2600, ...... Mulig ATI skjermkortet ikke liker Nvidia hovedkortet :S
kalkulatoren Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 (endret) Mest sannsynlig får du omtrent samme ip adresse hver gang, så du trenger sannsynligvis ikke rote med ruteren. Bare sjekk ut ip adressen til den andre maskinen eks med: http://www.showmyip.com/ eller i windows.. så er det bare å skrive \\DIN.IP ( merk ikke // ) i den explorer greien (filbehandleren) [eller var det motsatt? hmm prøv begge] Det spm. med grafikkkortet tror jeg neppe har noe med nettverket å gjøre - så det er vel like greit å starte en ny tråd med det. Endret 29. januar 2004 av kalkulatoren
T/A 455 Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Hehe, det ordnet seg her. Var et antivirus program som hadde innebygd firewall. Tenkte jo ikke på det, bare sjekket at ikke XP hadde sin på men nå virker alt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå