Gå til innhold

Les andres innlegg!


Anbefalte innlegg

GJENTATT OG GJENTATT...!

 

Er innom forumet her titt og ofte, og det som slår meg er at det stort sett spørres om de samme tingene hele tiden.

 

Gjentatt og gjentatt spørres det om; - Hvilket redigeringsprogram som er best, hvorfor filene blir så store når man glemmer å komprimere filmen, hvordan brenne DVD og hvilken PC er best for videoredigering... etc...

 

:wallbash:

 

- Har ikke folk vett til å titte gjennom arkivet før de legger ut nye tråder?

- Gidder folk ikke å se hva som står i manualen?

 

- Kanskje er det nødvendig å legge svaret på disse fire enkle spørsmålene i et pop-up vindu som kommer opp når man logger seg inn på dette forumet?? Så slipper vi andre å bry oss med de som ikke gidder å finne ut av noe selv!

 

 

En gang for alle (og enkelt sagt);

 

> Det er ikke noe redigeringsprogram som er "best". Det kommer bare ann på hva slags film man skal lage og hvilket nivå man er på innen videoredigering. De enkleste og billigste programmene er lett å bruke for nybegynnere, mens de dyre og avanserte er kompliserte. Til syvende og sist er det kvaliteten på fotografen som teller for resultatet!

> Videofiler som ikke er komprimerte blir store (DV = 3.5MB/s). Ferdig med det.

> DVD brennes enkelt sagt ved å komprimere video til standard DVD-format (les manualen!) og brenne til DVD via redigeringsprogrammet eller annen programvare. Alle de enkle programmene har selvforklarende menyer som håndterer dette.

> Med alle redigeringsprogrammer følger "Minimum System Requirements" og "Recommended System Requirements" (se bak på boksen eller på nettsiden). PC'en må altså være bedre enn "Minimum..." for at programmet i det hele tatt skal skal kjøre - og helst som "Recommended..." for at resultatet skal bli bra. Alt ombord i PC'en som er over "Minimum..." bidrar til å øke ytelsen! Det sier seg jo selv at en PC til 30.000,- som er fullpakket med utstyr mest sannsynlig er bedre egnet enn Eljøp-PC'en til 4.995,-...

 

 

:blink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heilt enig.

Samme i videokamera kategorien. Nesten alle spørsmål er kva videokamera skal eg kjøpe til 10000 kr. Er Canon betre enn Sony? osv.

 

Veit at det er lett å starte ein ny tråd utan å lese gamle postar. Har oppdaga dette sjølv nokre gongar, men prøver å skjerpe meg.

 

Søk alltid før du postar! Synes ikkje søkefunksjonen er den beste, men den er verdt eit forsøk!

 

Har sjølv tidlegare foreslått ei FAQ/OSS liknande tråd som alltid ligg øverst i kategorien. "FAQ - Les her før du postar!"

Lenke til kommentar
- Kanskje er det nødvendig å legge svaret på disse fire enkle spørsmålene i et pop-up vindu som kommer opp når man logger seg inn på dette forumet?? Så slipper vi andre å bry oss med de som ikke gidder å finne ut av noe selv!

Bruker Opera; Pop-ups kan brenne evig i ******!

 

... ellers ganske enig i det du skriver(!), selv om jeg synder litt mot det jeg og. Søkefunksjonen her på forumet er ikke den helt beste, og da er det ofte mye lettere å bare skrive en ny post skreddersydd for ditt .... æh... "behov".

Lenke til kommentar
..og denne tråden burde bli klistra opp på toppen med en gang. :yes:

Yes, og INGEN pop-ups!!!

ja.. akkurat det eg tenkte..

 

Mange forum har har jo slikt allereie, f.eks. PHP forumet under "Programmering". PHP-FAQ og ein PHP guide er alltid øverst.

 

Kva må til for at me skal få noko slikt her på Videokamera og Videoredigerings foruma også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...