Gå til innhold

vanskeligheter med å innstallere gammel skriver.


Anbefalte innlegg

faren min har en gammel skriver fra 1999 som er kobla til hans gamle pc som også er koblet til min pc. denne skal jeg innstallere på min pc men det går ikke som det skal. -legg til skriver-en nettverksskriver eller en skriver som er koblet til en annen datamaskin-søk etter skriver-

 

jeg finner skriveren på faren min sin pc og trykker på neste.

 

da får jeg opp denne meldingen: "serveren med skriveren OKI OKIJET 2500 har ikke den riktige skriverdriveren innstallert. Klikk ok hvis du vil søke etter den riktige driveren. Hvis ikke klikker du avbryt og kontakter systemansvarlig eller utstyrsfabrikanten (OEM) for å få den riktige skriverdriveren."

 

jeg klikker på ok for å se etter om OKI OKIJET 2500 befinner seg på listen. Det gjør den ikke. Må jeg ha en innstallasjonsdiskett for skriveren for å få innstallert skriverne på min pc også?

 

Hvis ikke,hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, du må ha driver for din PC. Jeg antar at faren din ikke kjører et serveroperativsystem. I alle versjonene av Windows NT server kan man installere drivere for forskjellige windowsversjoner så de blir automatisk installert når en bruker legger til skriveren.

Lenke til kommentar
Jepp, du må ha driver for din PC. Jeg antar at faren din ikke kjører et serveroperativsystem. I alle versjonene av Windows NT server kan man installere drivere for forskjellige windowsversjoner så de blir automatisk installert når en bruker legger til skriveren.

nei faren min kjører win 98. hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Hei.

 

- Fant informasjon hos OKI om denne. OkiJet 2500 er en PCL3c-skriver.

 

De anbefaler å bruke HP DeskJet 550C driver for den skriveren du har.

 

(Edit: URL'eLeif )

takk skal du ha, jeg valgte den skriveren i "legg til skriver" , prøvde å skrive ut og det gikk fint. håper det går bra ved senere annledninger også. takk for hjelpa . :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...