Gå til innhold

konge pc?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal bygge PC og håper at noen kan lese gjennom oppsettet mitt og kan komme med innsigelser/forbedringer/endringer. Lite støy er viktig. Skal bla brukes til endel DVD brenning, men også noe video manipulering/konvertering muligens. Stabilitet og lite støy er kanskje det viktigste.

 

here we go... :

 

2 stk TwinMOS 512MB DDR PC3200 - 184pins, 400Mhz, CL2.5, 32Mx8/16 Pris: 1302,-

 

Sapphire Radeon 9600XT Ultimate ED 128MB - AGP, DDR, DVI, TV-Out, Full-Retail

Bestilles også på MPX - Pris: 1999,-

 

Fortron/Source, 350W, ATX12V m/12cm vifte. Pris: 595,-

 

Lian Li PC6070B kabinett, støydempet http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6070B Pris: 1995,-

 

Smartcooler drevramme "smartvibes". pris: 150

 

P4P800 DELUXE ASUS ATX I865PE P4 SATA RAID LAN FW 11 B Pris: 1125,-

 

Harddisk 36.7GB SATA 10000RPM 3.5" 8MB "Raptor", WD360GD Pris:1055,-

Harddisk 160.0GB IDE 7200RPM SATA 8MB 3.5" Pris: 1071,-

 

BX80532PG2800D Intel P4 2,8GHz 800/512K, HT, S478 BOX Pris: 1931,-

DVD Recorder ND-2500 DVD +R / +RW And DVD-R / -RW IDE Black Bulk, 2500A/GBP Pris: 1254,-

 

DVD-ROM 16X / 48X ATAPI Internal Black Bulk, SD-616Q/HPC Pris: 299,-

 

thx!

Endret av aughii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser fet ut det. men jeg vil anbefale en bedre ram hvis du skal klokke..

Burde ha vertfall PC4000 ram til en P4 :D

for det første: Han sier ikkeno om at han skal klokke.

 

for det andre: Du når neppe så høye FSBer med en 2.8GHz at du har bruk for PC4000 ram

 

just my 2 cents...

 

EDIT: Jeg ville kanskje bytta ut skjermkoret med R9800PRO. Det er på ukens tilbud på komplett.no 2095kr

Endret av m3gSe|v
Lenke til kommentar
Ser fet ut det. men jeg vil anbefale en bedre ram hvis du skal klokke..

Burde ha vertfall PC4000 ram til en P4 :D

Litt av spørsmålet er jo da hvor mange prosents ytelsesforbedring han kan få ved å kunne kjøre 1:1 multiplier med slakke timings fremfor 5:4 - og om prisøkningen på ca. 2000 kroner fra PC3200 minne kan forsvares.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Jeg ville kanskje bytta ut skjermkoret med R9800PRO. Det er på ukens tilbud på komplett.no 2095kr

Nå var vel et av kriteriene at PCen skulle være støysvak, og derved var et "Utimate Edition" (passiv kjøler) skjermkort valgt. Tilsv. 9800PRO koster over 3300,-

 

Et alternativ er jo å meisle av HSF/Vifte og montere en Zalman passiv kjøler, med det tap av garanti en slik operasjon medfører.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Du sier at lite støy er viktig.

 

Skjermkortet er lydløst

PSU er stille

Boxed CPU-kjøler er IKKE stille, gå for en mist Frostbite e.a

Harddisken WD Raptor er heller ikke særlig stille

Den andre harddisken sier du ikke hvilket merke er. Jeg vil anbefale Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA, men det er kanskje den du har tenkt på...

 

Dersom du investerer i bedre CPU-kjøler, kjører støysvak kabinettkjøling og dropper tanken på 10000RPM-disk, så har du et utrolig stille oppsett. Behold for all del Raptoren om du mener den ytelsen er viktig, men kan tenke meg at Raptorens hvining vil høres godt og irritere deg...

Endret av spn
Lenke til kommentar
Du sier at lite støy er viktig.

 

Skjermkortet er lydløst

PSU er stille

Boxed CPU-kjøler er IKKE stille, gå for en mist Frostbite e.a

Harddisken WD Raptor er heller ikke særlig stille

Den andre harddisken sier du ikke hvilket merke er. Jeg vil anbefale Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA, men det er kanskje den du har tenkt på...

 

Dersom du investerer i bedre CPU-kjøler, kjører støysvak kabinettkjøling og dropper tanken på 10000RPM-disk, så har du et utrolig stille oppsett. Behold for all del Raptoren om du mener den ytelsen er viktig, men kan tenke meg at Raptorens hvining vil høres godt og irritere deg...

Er enig i MIST Frostbite...

 

Harddiskmerket som er valgt er Samsung, som skulle være av de mest støysvake som finnes.

 

Men Raptoren er da også ganske støysvak! Har en slik selv, og jeg vil absolutt ikke karakterisere lyden som hvining. Heller en svak summing/hvisling. Jeg mistenker at du tenker på lyden fra eldre SCSI 10.000rpm disker, som absolutt har den karakteristiske jetmotorlyden!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Når lite støy er viktig ville jeg kanskje tenkt på en annen kjøler en boxed til CPU.

Det er ikke nødvendig, Asus P4P800 Deluxe har Q-Fan teknologi:

 

Q-Fan Technology

This unique technology intelligently and automatically adjusts CPU fan speeds according to system load and temperature, enabling users to work in a distraction-free environment with minimal noise.

Lenke til kommentar
Intel P4 2,8GHz 800/512K
Ville valgt 2.6GHz 800, fordi da kan du kjøpe deg et raskere skjermkort. Sinnsykt mange som slurver på dette området, du merker heller ikke noe forskjell mellom 2.8 kontra 2.6, bare dyrere.
Harddisk 36.7GB SATA 10000RPM 3.5" 8MB "Raptor"
Meget bra valg av disk til programene og os.
pentium 4 når amd 64 e so pass billig?
Alltid noen som må nevne det, ser ut som han vil ha ett intel basert system. Kan ikke se i hans første post at han nevner amd? Men ja, amd 64 er bra, men er da ikke så mye billigere.
Min raptor er en meget plagsom knatrelyd ved mye jobbing.
Alle disker lager lyd ved jobbing. Du kan ikke forlange å få en meget raske disk til å være støyfri, joda om noen år kanskje, men ikke nå i dag?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...