Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

beskytte et wlan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WEP er raskere. WAP er bedre. Velg selv. Bruker bare WEP på min SMC. Men etter at jeg har fått kontakt med den bærbare så tar jeg av SSID Broadcast. Ellers så kan jeg sitte uten for huset ditt å se at du har et nett oppe. ;) Selv om jeg ikke kommer inn med det første.

 

Eh... Hvilken SMC har du?

 

For å sette det opp på min så gjordet jeg dette;

 

Valgte WEP. Satte den til 128bit. I Passphrase så skriver du et lite dikt. Samme hva det er. Jo mer jo bedre, jo treigere. Ikke at du kommer til å merke det... :)

 

Siden det var du skrev det dikte så husker du å gjøre det samme på den bærbare.

 

Beine veien... Lykke til!

Endret av Yeahright
Lenke til kommentar

Samme boks som jeg har.

 

Bruk WEP. Da har du litt sikkerhet. Det tar ikke mye av pros til å dekryptere. Men det er jo heller ikke nødvendig å ha Fort Knox heller.

 

Bare pass på at du skrur av SSID Broadcast etter at du har fått kontakt med routeren! Det er det viktigste! Denne skrur du aldri på igjen. Den bærbare finner boksen etter på.

Lenke til kommentar
vetta f... hva jeg vil jeg. hehe.

vil bare at ingen skal komme inn på nettet mitt. ser at naboen surfer på min linje.

SMC Barricade g Wireless Router 2.4GHz 54 Mbps Wireless Cable/DSL

Da kan du skru av SSID. Da finner ikke naboen din nettet ditt så lett lenger. Men siden han vet din SSID, så gjør det om. Det er det enkleste. Ellers bør du vel legge inn kryptering (128bit WEP holder sikkert).

Lenke til kommentar
Bare pass på at du skrur av SSID Broadcast etter at du har fått kontakt med routeren! Det er det viktigste! Denne skrur du aldri på igjen. Den bærbare finner boksen etter på.

Kanskje er det lureste å skru den av først, gjør den om, og deretter oppgi SSID manuelt fra bærbar.

Lenke til kommentar

hvis naboen surfer på nettet ditt har du to valg:

 

1) bank på og gi han halve regningen :p

 

2) gå inn i innstillingene på accesspunktet og gjør følgende:

 

forandre channel fra standard 6 til noe annet, f.eks 4

skru av ssid broadcast, dette er veldig viktig ellers er alt annet du gjør nytteløst

forandre default ssid name fra "default" til noe annet f.eks. "baremitt"

 

hvis du vil være helt sikker i tillegg til dette, igjen 2 valg:

 

1) kryptering, som i og seg er helt greit men "sinker" nettet, da enkelt forklart pakkene blir større ved kryptering og dermed tregere nett for deg, om du merker det er en annen sak, har aldri testet, sikkert noen andre som kan komme med innspill på det

 

2) lukk nettet mot mac adresser

alle nettverkskort har en unik mac adresse, hvis du setter opp accesspunktet til å bare godta trafikk til og fra ditt nettverkskort kommer selvfølgelig innen annen inn

 

puh all for lang post :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...