Daehli Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Hei! Jeg skaffet meg nettopp en ny vifte til Radeon kortet mitt, alt gikk helt OK!, iallefall i begynnelsen. Jeg kjøpte samtidig meg en ny prosessor med en vulcano 11 Xaser cpu vifte. Kjøleren er en Arctic Cooling VGA Silencer satt den på en Sapphire Radeon 9800PRO 128MB AMD2800+ Dette er "stappet" på en: MSI KT4V (HK) Problemet kom etter noen timer med en meget fornøyd "meg". Hadde jo enedelig skaffet meg et system som kunne kaste naboens intel system ned i bosset Men den gang da. Jeg fikk montert prossessoren etter litt strev var det endelig klart for mitt kjære "Radeon". Gikk helt uten problemer, og PCen bootet helt normalt første gang... andre gang... tredje gang... og et par ganger til. Etter litt stress med å på CPUen opp i riktig klokkehastighet osv. (Første gang jeg har fixet en AMD alene, Intel er jo for lett ) Kjørte 3Dmark 01/03 og alt så jo helt perfekt ut, og systemet mitt kjørte mer stabilt enn noen sinne. All FPS drop i spill som BF og CoD... og CS var blitt borte som en dråpet i havet. Men så kom det til at jeg skulle prøve å kjøre CPUen opp i 3200+(11x200mhz) (Hadde fixet ny CPU kjøler ) men så startet problemene. PCen stoppet opp før biosen var ferdig å loade. skjermen ble svart i et øyeblikk og "pang" der stod det: R350 Samsung E-Die DDR BIOS - P/N 113-A07516-101. Startet så pcen en gang til så stod det : Checking NVRAM... og det stod at jeg hadde 2500+...Det gikk ikke ann og komme inn i biosen eller noe som helst. vær så snill å hjelp meg med dette problemet(?)
Daehli Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 Prøv med og "cleare cmos"? Jeg har ikke prøvd det. Men, det eneste jeg har forandret er frekvensen på CPUen: Den står nå tilbake på 2500+ , men jeg skal prøve. Kan det være noe galt med Radeon kortet mitt? Det står/stod jo: R350 Samsung E-Die DDR BIOS - P/N 113-A07516-101 -> Noe som så vidt jeg fant ut av er BIOS nr. for Radeon kortet mitt, og Samsung R350 er Minne på kortet. Stemmer det med Radeon? By the way: Første gang kom det opp "R350 Samsung E-Die DDR BIOS - P/N 113-A07516-101" --> Kan være at jeg ikke fikk med meg at BIOSen loadet. Men Andre gang tok det litt lang til 20sec kanksje. tredje gang ca 2min og nå ser det ut til at det ikke kommer igjen. Før meldignen kommer opp så står det NVRAM checking ---> helt til skjermen tømmes og den andre meldingen kommer opp. Så vidt jeg har forstått så er NVRAM batteriet på HKet, stemmer det? Den blir aldri ferdig å sjekke den. Kan det være feilen?
Merlin Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Så på linken din til Sapphire 9800 Pro og så at det kostet 4100! ikke si du kjøpte det til den prisen
enmannen Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Som nevnt: clear cmos Kan hende det fungerer bra.
cbcb Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Hei, Det er jeg som har dette problemet. Dasset skrev for meg...jeg har fått fikset alt sammen nå og jeg er fornøyd og jeg kjøpte ikke radeonkortet for 4100 , men 2700kr.
Zvinx Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Hmmz, prøv og resete BIOS, enten ved og fjerne BIOS batteri og sette inn igjen eller evt BIOS jumpere på HK. ASUS Radeon9800XT betalte 5100,- for det,,,,,,,,,,,,,,,,,,,!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå