slakkis Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Hei! Før jul kjøpte jeg meg et hercules r9800SE AIW fra komplett. Dette kortet fikk jeg artifacts/sjakkbrett-effekt allerede i POST. Jeg prøvde alt for å få fikset dette. Justerte agp-spenning og satte FSB til 100MHz og lignende. Sendte så tilbake kortet og de på komplett konstanterte feil på rammen, greit nok. Fikk tilbake pengene og alt. Nå bestillte jeg meg nytt kort av samme typen, _akkurat_ samme feilen der også! Og nå på nytt hovedkort (msi kt600 delta-lsr). Etter som jeg har hørt så skal 300W psu holde til dette kortet (skal holde til 9800pro etter som jeg har forstått). Likevel så kjøpte jeg ny psu (hec 300W, leverte 4A mer). Dette hjalp ikke noe i det hele tatt. Jeg har prøvd alt mulig slags innstillinger i bios, alt fra default innstillinger til heving av spenninger på agp, minne, cpu - ingenting hjalp det spor. Jeg synes det er utrolig at jeg skal ha fått tilsendt to grafikkort av samme type med samme feil. Er det noen jeg kan sjekke ut før jeg ringer komplett og blir litt vulgær? mvh Håkon
kristofo Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Skjer det når du prøver å modde det til 9800pro, eller også med kun 4 pipelines aktivert?
slakkis Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 Dette skjer når det er fullstendig umoddet og tatt rett ut fra pakken
vgard Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Merkelig at det skal skje to ganger etterhverandre da. Men så lenge du har alt på det rene og har god samvittighet så er det vel bare å sende det tilbake.. Kanskje du skulle prøvd et annet skjermkort?
slakkis Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 (endret) Hadde vært råttent om de hadde sendt meg det samme skjermkortet da. Men esken skjermkortet kom i var forseglet med plast, men antistatic-posen var nokså krøllete, ser nesten ut til å være brukt før. Ihvertfall, jeg kommer til å merke skjermkortet med en tusj før jeg leverer det tilbake. Har hørt at andre har hatt gode erfaringer med dette og tatt pc-sjapper ganske hardt Er bare det at det er så irriterende, har ventet utrolig lenge på å fått meg skikkelig skjermkort (har geforce ti/200 fra før av). Endret 24. januar 2004 av slakkis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå