Gå til innhold

temperatur på MAX3 ?


TopFlite

Anbefalte innlegg

Har nå bytta fra Asus P4C800 til Abit IC7-MAX3. Har også fått en ny 2,8 med SL6Z5 stepping som jeg kjører på rundt 3,6-3,7. jeg har luftkjøler (Swiftech MCX 478-V med 80mm Delta). Denne skal kjøle temmelig bra. Men etter at jeg fikk nye hovedkortet er temperaturen økt drastisk, og det er ikke bare ved OC. Med standard settings viser den meg en idle temp på 53, og i load av forskjellig progs fyker den opp i mot 65. Kan jeg stole på den ?

 

PS: Ble kåret til beste luftkjølern for P4 :)

 

Takker for svar ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

ok, jeg har også lest i en test at Abit kortene er kjent for vise for høye temperaturer... skjønner meg ikke helt på den temp. over 65 grader ved spilling. Har trossalt den beste luftkjølern til P4 med Delta vifte. Har demontert flere ganger, uten at det har hjulpet. Har også flashet bios.

 

En morgen da jeg startet opp pc`n var det iskaldt på rommet. Jeg så at system tempen lå på 10 grader, mens cpu`n var oppe i 38 grader med en gang. Si pc`n har stått på i 30 sek. Er det MULIG ? :)

Den viser høyt selvom jeg ikke har klokket. Selvfølgelig går den litt opp når jeg stiller volt, men den viser høyt uansett.

Lenke til kommentar

Hmm,jeg hadde ett MSI kort før.Der viste CPU 40-46grader IDLE m/vannkjøling.Men når jeg fikk inn mitt Abit NF7-S så viser dette 28-29grader IDLE m/vannkjøling.Kan dette være riktig? ;) Bruker MB5. Kommer litt over 30grader ved load på spill.. Lurer på om jeg skal smekke på en sensor inntil CPU kjernen for å se.. :thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt samme problemet med samme hovedkort/prosessor og kjøler.

 

Problemet: prossessoren er for varm, når jeg kjenner på ribba er den varm. Viser ca. 55 grader.

 

Men idag (når kortet er ca. 3 mnd. gammelt) Plutselig beggyner HK alarmen å hyle om at Northbridge vifta har stoppet, uten at dette stemmer!

Når jeg etter dette ser på hardware monitoren viser CPU temp nå kun fra 28,5 til 32 grader!!!

Dette er jo bare positivt, men hvordan er dette mulig? Noen som har opplevd noe x-files lignende på sitt Max3 kort??

Lenke til kommentar

Har selv og fått liknende problem etter at mitt gamle max 3 kort tok kvelden.

 

På det nye kortet har jeg fått spenningsfall på cpu, og høyere temperatur på cpu.

 

Før var idle temperaturen på rundt 40 grader, nå er den ca 46, load var før max 50 grader, nå har jeg vært oppe i rundt 55 - 56 grader.

 

Har desverre ikke funnet noen forklaring på det enda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...