Gå til innhold

Skjermkortet det er noe gale med?

Joey444

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle formatere en gammel pc. I det jeg skulle innstalere windows 2000 fikk jeg problemer med å boote for å så innstalere. Så jeg koblet hardisken til min maskin og innstalerte windows fra der. Når jeg satte hardisken tilbake og skulle starte opp kom den ikke så veldig langt. Når jeg kom til der windows begynner å loade så restarta maskinen. (rett før windows bilde kommer fram). Hardisken fungerte fint på min maksin, så det er nok ikke hardisken som er problemet. Siden den restartet i det bilde skulle komme opp så kan du være noe med skjermkortet. Er ikke helt sikker. Men eneste jeg har flyttet på er hardisken. Jeg tok ut skjermkortet blåste av litt støv og satte det inn igjen. Ingen bedring. I oppstarten kommer det opp tekst om skjermkortet som det vanligvis gjør så skjermkortet er nå iallefall i og blir funnet av maskinen. Men kan det være at det er defekt på en eller annen måte???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, du kan ikke innstallere windows 2000 i en pc og sette hardisken inni i den gamle. Pga av alle driveren og chipset osv som den finner når du starter. Formater hardisken skikkelig og prøv på ny.

Skrevet

litt flaut ja. Sko jo egentlig visst det. Men uansett si vil ikkje den maskinen bota fra cden. Når jeg lager boot disker så kommer det en melding om at en fil som kalles INF-file ikke blir funnet eller er skadet. Har skifta i bios om hva maskinen skal boote fra så det er ikke problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...