Gå til innhold

"ny pc" liten oppgradering, hk, ram og hdd


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fra før av: abit be7 raid

p4 2,53GHz cpu

r9800 pro

sb live 1024

maxtor 80GB diamond 8MB

512 MB Apacer RAM pc2100

 

 

 

vil oppgradere til, Asus P4S800D

Kingston 512Mb 400MHz DDR

 

og så kjøper jeg en slik harddisk , planen er å kjøpe en lik disk om et par uker og sette disse opp i raid som systemdisker, så bruker jeg 80GB'en til alt annet dritt.

 

Her så står det at det er raid på hovedkortet, mens HER , eller HER så står det ingenting om raid så vidt jeg kan se, er det raid på hovedkortet eller ikke?

 

Det er dual ddr på hovedkortet, burde jeg kjøpe 2 minnebrikker, 2x256mb istedenfor 1x512mb?

 

tror jeg har fått med alt jeg lurte på da.. hmm :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har fra før av: abit be7 raid

p4 2,53GHz cpu

r9800 pro

sb live 1024

maxtor 80GB diamond 8MB

512 MB Apacer RAM pc2100

 

 

 

vil oppgradere til, Asus P4S800D

Kingston 512Mb 400MHz DDR

 

og så kjøper jeg en slik harddisk , planen er å kjøpe en lik disk om et par uker og sette disse opp i raid som systemdisker, så bruker jeg 80GB'en til alt annet dritt.

 

Her så står det at det er raid på hovedkortet, mens HER , eller HER så står det ingenting om raid så vidt jeg kan se, er det raid på hovedkortet eller ikke?

 

Det er dual ddr på hovedkortet, burde jeg kjøpe 2 minnebrikker, 2x256mb istedenfor 1x512mb?

 

tror jeg har fått med alt jeg lurte på da.. hmm :)

På ASUS sine sider står det:

2 x UltraDMA 133/100

2 x Serial ATA with RAID 0, 1 function

 

Med andre ord så har kortet muligheter for RAID via S-ATA kontrolleren og da må du selvfølgelig ha S-ATA HD'er.

 

 

Skal du ha P-ATA RAID så vil jeg be deg ta en titt på Asus P4C800 Deluxe som kan kjøpes demobrukt fra komplett.no for kr. 1046,-

 

Jeg tok en titt på det minnet du henviste til og dette kan jeg ikke anbefale.

CL3 timings på en PC3200 brikke forteller litt om ytelsen!

Du bør også kjøpe et HK som støtter Dual-DDR og kjøpe 2 stk minnebrikker slik at du får kjørt Dual-DDR.

Kjøper du 2 stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2,5 så vil det være et bedre valg.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Med andre ord så har kortet muligheter for RAID via S-ATA kontrolleren og da må du selvfølgelig ha S-ATA HD'er.

 

 

jau? :) det er jo s-ata disker jeg skal ha. Så du ikke linken? http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=60

Jo, jeg så at du hadde linken der men det ble så mange av dem at jeg gikk litt i surr.

 

Skal du legge inn lenker til produktet så bør du bruke produktnavnet slik at vi lesere ikke må trykke oss frem så mange ggr. Det blir også litt bedre oversikt.

 

Prøv på å gjøre det slik: Western Digital Raptor 36GB S-ATA

 

Det er litt enklere for oss å forstå enn HER og harddisk? :thumbup:

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...