robiwan Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 Etter en lang periode(over 2 år) med musesyke, begynner hendene min å fungere litt igjen. Jeg hadde Nettopp kjøpt nytt utstyr til PC'en før jeg ble syk. Og fant nå som jeg har blitt frisk igjen at skjermkortet antageligvis er ødelagt. Hvertfall så klikker skjermen helt på enkelte spill, får masse priker i forskjellige farger spredd utover hele skjermen. Og man må skru maskinen helt av vist de skal forsvinne(de blir ikke borte ved vanlig restart). Skjermkortet er av typen Gainward Geforce 4 ti 4600(eller 4200, er litt usikker) Jeg vurder da å kjøpe et nytt kort, og kravet er ikke værre en at det skal være bedre en det gamle og burde ikke koste mer en 1000,- kr. helst i underkant av 700,- Og har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for ATI eller nvida Maskinen skal brukes til spilling og videoredigering. Siden jeg har vært "borte" fra dataverden over lang tid nå vil jeg gjerne forhøre meg litt om anbefalinger og erfaringer folk har med diverse kort.
timtowtdi Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 Du får demobrukte Ti4200 hos Komplett for den prisen du antyder. Har for tiden 4200/4600 selv og det duger så det holder for meg som ikke er noen hardcore-gamer... Spiller UT2003 og Halo på grei nok FPS da... I neste prisklasse er det vel nVidia FX5700 / ATI 9600 Pro/XT som gjelder, men du må legge på en femhundrelapp i forhold til den prisklassen du nevner da... timtowtdi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå