AndyB Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Enig med deg AK2. Switchen har MDI/MDI-X auto-negotiation så her behøver man ikke tenke på kryssing av kabler, men adapterene har sikkert ikke denne funksjonen (har ikke undersøkt) så mellom to PCer må sansynligvis kablen krysses.
HuGo_ Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Klager ikke her.. men karen skal jo bare ha en twista kabel mellom 2 pc'er her. Hadde det ikke vært mye enklere å sende han til komplett ? Istede for å forklare han hvordan man lager en kabel selv.
AK2 Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Joda, selvfølgelig enig i det. ....men husk at mange kryssede cat5e man kjøper bare benytter 2 par, og jeg har nå lært at dette ikke vil fungere (eller at hastigheten kun blir 100Mb)
Alte-to Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Denne kabelen bestilte jeg... AK2 : så denne kabelen vil kanskje ikke fungere? Jeg har Intel Pro1000kort innebygd, og i den andre står det et CNet kort fra komplett.no
AK2 Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Denne kabelen bestilte jeg... AK2 : så denne kabelen vil kanskje ikke fungere? Jeg har Intel Pro1000kort innebygd, og i den andre står det et CNet kort fra komplett.no Dette begynner å bli pinlig enkelt Sjekket både CNET-kortet og et Intel Pro1000-kort. Begge kortene støtter Auto-MDI/MDI-X dvs. du trenger ikke kryssede kabler. Og sannsynligvis støtter vel da alle 1000baseT kort dette..... Kabelen du har bestilt Alte-to kan du benytte hvis alle ledere er i bruk, men du kan like gjerne bruke en helt vanlig rett snor. Konklusjon: Det er ikke noe gøy lenger når alt er "auto"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå