Hoppesagåsa Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 (endret) Har akkurat installert Winex 3.2.1 fra RPM. Men jeg får ikke engang kjørt notpad. Følgende feilmelding får jeg når jeg prøver å installere Half-Life: $ wine SETUP.EXE err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/win_c/windows/fonts/desktop.ini" err = 55 err:font:AddFontFileToList Unable to load font file "/mnt/win_c/windows/fonts/modern.fon" err = 2 Could not load graphics driver 'x11drv' Could not load graphics driver 'x11drv' err:mmsys:MMSYSTEM_LibMain Could not load sibling WinMM.dll Could not load graphics driver 'x11drv' err:win:GetDesktopWindow Wine init error: either you're trying to use an invalid native USER.EXE config, or some graphics/GUI libraries or DLLs didn't initialize properly. Aborting. Hva kan gjøres? Bruker MDK9.2 Endret 21. januar 2004 av Hoppesagåsa
objorkum Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Wine/WineX er to forskjellige ting... WineX er ment for spill mens Wine er best på programmer. Jeg bruker Wine for installering av spill og kjører dem med WineX. Har du grafikk-driver installert? (kjør glxgears og gi oss resultatet) Rediger ~/.wine/config og add rette fontpaths.
Hoppesagåsa Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 (endret) Jeg har nå opprettet en fake windowsmappe. Feilmeldinger anngående fonter forsvant, men resten står der fremdeles. Det er forøvrig winex jeg har innstallert ikke wine. Har installert Nvidia drivere og glxgears fungerer utmerket Endret 21. januar 2004 av Hoppesagåsa
Silvester Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 hvis det er winex du har installert er kommandoen winex3
Hoppesagåsa Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Skrevet 22. januar 2004 (endret) Nei, det er winex jeg har installert, til tross for at kommandoen er kun wine. Endret 22. januar 2004 av Hoppesagåsa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå