Gå til innhold

Aladdin + modchip for xbox


tommis

Anbefalte innlegg

Har fått et bra tilbud på en sånn chip, noen som har erfaringer med denne?

 

Er den noe å satse på, eller burde jeg gå for en dyrere? Er installasjon like enkel osv?

Håper noen kan svare meg forholdsvis raskt da den muligens blir solgt til noen andre...

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er denne chippen jeg bruker for tiden og den fungerer utmerket.

Innebygd av/på bryter for live. Flashbar, utbyttbar bios brikke.

Ser ikke helt vitsen ved å kjøpe en dyrere chip da de fleste nye chippene gjør det samme.

Installasjon er verken vanskeligere eller lettere enn andre chipper da så og si alle benytter de samme loddepunktene.

Lenke til kommentar
Det er denne chippen jeg bruker for tiden og den fungerer utmerket.

Innebygd av/på bryter for live. Flashbar, utbyttbar bios brikke.

Ser ikke helt vitsen ved å kjøpe en dyrere chip da de fleste nye chippene gjør det samme.

Installasjon er verken vanskeligere eller lettere enn andre chipper da så og si alle benytter de samme loddepunktene.

utbyttbar bios brikke... er det bare for + modellen eller gjelder den også for 64? Hvor kan man i såfall få kjøpt disse bios brikkene?

Lenke til kommentar
Har fått et bra tilbud på en sånn chip, noen som har erfaringer med denne?

 

Er den noe å satse på, eller burde jeg gå for en dyrere? Er installasjon like enkel osv?

Håper noen kan svare meg forholdsvis raskt da den muligens blir solgt til noen andre...

 

Takker for svar!

Sjekk ut X-elixix+. Samme funksjonalitet ifbm Xbox Live switch osv. Men enklere å montere. Fungerer også som programmerer. Å bytte brikker er også my lettere enn på XBIT.

Lenke til kommentar

La meg pressisere:

 

Alladin chipper som har minnebrikken loddet direkte til pcb brettet er en clone, og er ikke laget av team anakrhan (eller hvordan dem skriver det)

Disse bruker da dårlig/stjelt lpc kode, skal du kjøpe deg alladin chip i det minste skaff deg ekte vare.

Digistore selger ekte 64 brikke, til en viss grad i alle fall.

 

Ang. X-elixix

 

Du får ikke noe mer latterlig modchip enn dette, du lodder mer eller mindre fast en plastikk skive til hovedkortet til xboxen.

Og det mest latterligste er at den eneste norske butikken som selger dette, tar seg overbetalt så det jomer etter.

 

La meg også presisere at du vil finne veldig få butikker som selger denne, dette er av den enkle grunn.

Brikken er skvip

 

Vær smart hold deg til litt kjente brikke.

Xenium, Xecuter, akira osv

 

Er du også smart kjøper du deg en modchip som bruker pinheader for installeringa og ikke loddes fast til hovedkortet.

Dette er av den enkle grunn, da kan du lett ta ut brikken og hive inn en ny brikk som nye funksjoner ved en senere annledning.

For tiden så er 4 og 5 generasjons brikkene på vei inn i markedet, med funksjoner som vi aldri har sett før :)

Endret av PulZ
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
La meg pressisere:

 

Alladin chipper som har minnebrikken loddet direkte til pcb brettet er en clone, og er ikke laget av team anakrhan (eller hvordan dem skriver det)

Disse bruker da dårlig/stjelt lpc kode, skal du kjøpe deg alladin chip i det minste skaff deg ekte vare.

Digistore selger ekte 64 brikke, til en viss grad i alle fall.

 

Ang. X-elixix

 

Du får ikke noe mer latterlig modchip enn dette, du lodder mer eller mindre fast en plastikk skive til hovedkortet til xboxen.

Og det mest latterligste er at den eneste norske butikken som selger dette, tar seg overbetalt så det jomer etter.

 

La meg også presisere at du vil finne veldig få butikker som selger denne, dette er av den enkle grunn.

Brikken er skvip

 

Vær smart hold deg til litt kjente brikke.

Xenium, Xecuter, akira osv

 

Er du også smart kjøper du deg en modchip som bruker pinheader for installeringa og ikke loddes fast til hovedkortet.

Dette er av den enkle grunn, da kan du lett ta ut brikken og hive inn en ny brikk som nye funksjoner ved en senere annledning.

For tiden så er 4 og 5 generasjons brikkene på vei inn i markedet, med funksjoner som vi aldri har sett før :)

Latterlig modchip ?

Den bruker en LPC sokkel. Hva er latterlig med det ?

LPCen fungerer meget bra. Spessielt for "ny loddere" da LPCen

tåler 300c grader så det skal mye til at du svir i stykker noe.

 

Og alt som ikke er kjent er dårlig ?

 

Ang. prisen, digistore som selger alladin chippen tar 349,- + 70 i frakt og evt oppkravsgebyr. Det blir 419,-. Mod4you.com som jeg kjøpte X-elixis chippen hos tar 490,- inkl frakt. Så denne enorme prisforskjellen du prater er da 71 kroner.

Og har du ikke loddetinn, torxbits osv så følger det også med x-elixis chippen uten tillegg i prisen.

 

Og disse Xecuter brikkene, ser hammar.no (som suger) selger LITE utgaven for 669,- det er rip-off !

 

490,- og 419,- er sikkert rip-off priser uansett. Koster sikkert 20-30 kr å produsere disse brikkene. Så forresten mod4you.com solgte OZXchiper til 190,-

kanskje en fornuftig pris. Synd den ikke funker på de siste boksene.

Endret av Xpack
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Runepune Skrevet 23/01/2004 : 09:09

  Det er kun + modellen ja. Bios brikka sitter i holder istedetfor å være loddet rett på chippen. Mener at de har sånne brikker hos Elfa.

Vet du hvilken brikke du må bruke på denne chippen. Tenkte jeg skulle bestille en brikke fra elfa å teste på en Aladdin advance 64+ chip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...