Gå til innhold

ny cpu


Ali_G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det var den jeg tenkte på også....

 

Kjørte uten cpu vifte i ca 5-7 sekunder... da kom det ingen signaler til skjermen..

Sikkert ikke mulig å redde den... det er ikke rammen, ikke skjermkort som har gått til #¤"&%, da er det vel sansynligvis cpu som har tatt kvelden??

Lenke til kommentar
det var den jeg tenkte på også....

 

Kjørte uten cpu vifte i ca 5-7 sekunder... da kom det ingen signaler til skjermen..

Sikkert ikke mulig å redde den... det er ikke rammen, ikke skjermkort som har gått til #¤"&%, da er det vel sansynligvis cpu som har tatt kvelden??

Høres rart ut siden HK'et har COP (CPU Overheating Protection).

Vil heller tro at CPU'en gikk i stykker ved montering.

Prøv med å ta bort spenningsregulatoren som du monterte og se om den starter da.

Lenke til kommentar

Det kan godt tenkes at det er noe annet, har ofte stoppet cpu-vifta i noen sekunder for å undersøke støykilder, uten at core har blitt forferdelig varm av den grunn.

 

Kjøleren har normalt såpass stor termisk masse, i tillegg til varmetap fra naturlig konveksjon, at den ikke burde ta skade av noen få sekunder uten vifte.

 

Det det heller kan skyldes, er at HK nekter å fyre opp hvis den ikke detekterer turtall på CPU-vifta, via viftekontakten på selve HK.

 

Lykke til, og fortell hvordan det går.

Lenke til kommentar
nei, det var thoroughbred.

hadde installert en sånn en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1268, så klarte jeg å ikke koble på strømmen såklart...

hehe...

jeg tror også at jeg svidde cpuen min (amd athlon xp3000+) :scared: hadde kjøpt meg en thermaltake extreme volcano 12. pcen min virket helt fint til jeg innstalerte viftestyringen! etter dette vil ike pcen min på, skjermen vil ikke på å sånn! jeg har også et asus a7n8x deluxe/gd hk... har 3 stk. twinmos 3200 512mb kort som jeg har prøvd med (et om gangen). men ikke noe resultat. har prøvd å skifte skjermkort også, så de tingene der skal virke. kan det være at jeg har ødelagt hk eller cpu når jeg skulle ta på den nye cpu vifta? måtte brukke mye krefter på å få på vifta så det kan jo være sikkert. er litt n00b når det gjelder sånne ting!

 

mvh joakim

Lenke til kommentar
hehe...

jeg tror også at jeg svidde cpuen min (amd athlon xp3000+) :scared: hadde kjøpt meg en thermaltake extreme volcano 12. pcen min virket helt fint til jeg innstalerte viftestyringen! etter dette vil ike pcen min på, skjermen vil ikke på å sånn! jeg har også et asus a7n8x deluxe/gd hk... har 3 stk.  twinmos 3200 512mb kort som jeg har prøvd med (et om gangen). men ikke noe resultat. har prøvd å skifte skjermkort også, så de tingene der skal virke. kan det være at jeg har ødelagt hk eller cpu når jeg skulle ta på den nye cpu vifta? måtte brukke mye krefter på å få på vifta så det kan jo være sikkert. er litt n00b når det gjelder sånne ting!

 

mvh joakim

Ja, som jeg sa i tidligere post så ville jeg heller tro at CPU'en ble ødelagt grunnet montering av kjøler.

AMD CPU'ene er så skrøpelige rett og slett og de knuses nærmest ved å bare kikke på de, heldigvis så har AMD sett dette problemet og den nye generasjon AMD CPU'er vil få innstallert en IHS.

Jeg vil anbefale alle med Athlon/Duron å bruke en Shim for AMD XP/Duron/T-bird

 

2.jpg1.jpg

Endret av norrick
Lenke til kommentar
nei, det var thoroughbred.

hadde installert en sånn en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1268, så klarte jeg å ikke koble på strømmen såklart...

hehe...

jeg tror også at jeg svidde cpuen min (amd athlon xp3000+) :scared: hadde kjøpt meg en thermaltake extreme volcano 12. pcen min virket helt fint til jeg innstalerte viftestyringen! etter dette vil ike pcen min på, skjermen vil ikke på å sånn! jeg har også et asus a7n8x deluxe/gd hk... har 3 stk. twinmos 3200 512mb kort som jeg har prøvd med (et om gangen). men ikke noe resultat. har prøvd å skifte skjermkort også, så de tingene der skal virke. kan det være at jeg har ødelagt hk eller cpu når jeg skulle ta på den nye cpu vifta? måtte brukke mye krefter på å få på vifta så det kan jo være sikkert. er litt n00b når det gjelder sånne ting!

 

mvh joakim

Jeg og en i klassen min har samme hovedkort. Der vil ikke skjermen heller på må drive å slå av og på pcen til det kommer bilde :cry: Ellers så kan en trykke på restart knappen. (hvis bare kabbisen hadde hatt restart knapp)

Lenke til kommentar
det var den jeg tenkte på også....

 

Kjørte uten cpu vifte i ca 5-7 sekunder... da kom det ingen signaler til skjermen..

Sikkert ikke mulig å redde den... det er ikke rammen, ikke skjermkort som har gått til #¤"&%, da er det vel sansynligvis cpu som har tatt kvelden??

Høres rart ut siden HK'et har COP (CPU Overheating Protection).

Vil heller tro at CPU'en gikk i stykker ved montering.

Prøv med å ta bort spenningsregulatoren som du monterte og se om den starter da.

skal prøve det, å se hvordan det går da...

 

 

Tror ikke jeg har skada cpu fysisk, kjøleribba er ikke så hard å ta på lengre, var det førm, men den har blitt "mykere" med tiden. trenger ikke å ta i så mye for å sette den på lenger...

Lenke til kommentar

nei, hjalp ikke å sette vifta over på HK.

Men nå fant jeg ut at jeg hadde lagt inn de stemmene som følger med på driver cd'n, i høytalerene kommer det en stygg damestemme: "No CPU installed", noe som får fram en vilje til å kaste pc'n ut av vinduet... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...