Gå til innhold

Design i Photoshop.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens

Jeg er ikke så veldig flink med Photoshop, men jeg har klart å lage et design i Photoshop. Nå trenger jeg litt hjelp med å bruke designet og legge det ut.

Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX til å lage sidene mine. Noen som kan forklare litt om hvordan jeg kan bruke designet mitt og legge til tekst osv. i Dreamweaver MX?

Tusen takk for alle svar.

Mvh. Angel_M :innocent:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei folkens

Jeg er ikke så veldig flink med Photoshop, men jeg har klart å lage et design i Photoshop. Nå trenger jeg litt hjelp med å bruke designet og legge det ut.

Jeg bruker Macromedia Dreamweaver MX til å lage sidene mine. Noen som kan forklare litt om hvordan jeg kan bruke designet mitt og legge til tekst osv. i Dreamweaver MX?

Tusen takk for alle svar.

Mvh. Angel_M :innocent:

Om du har laga hele designer i PhotoShop kan du bruke Slicing til å dele den opp.. Den lager da en HTML side som du senere kan redigere i det programmet du foretrekker..

Skrevet

Hei..

Jeg prøvde det. Men når jeg prøvde å legge inn tekst i Dreamweaver MX så gikk det ikke. Explain please? :)

Uansett...takk for svaret..

Angel_M :innocent:

Skrevet

Hvis du prøver å legge skrift oppå bildet i Dreamweaver MX. Må du vell først gjøre bildet om til bakgrunn? i den og den "cellen"

DanielP

Skrevet
Hvis du prøver å legge skrift oppå bildet i Dreamweaver MX. Må du vell først gjøre bildet om til bakgrunn? i den og den "cellen"

DanielP

Det må du nok ja..

Men når PS allerede har laga tabellen til deg, er dette piece of cake tipper jeg..

Skrevet
OK så jeg må lage flere forskjellige celler?

Er det det dere mener?

Mvh. Angel_M

Hm nei..

Når du slicer i PhotoShop og velger lagre for Web så lager den en ferdig HTML-side som inneholder den tabellen du trenger.. Det du gjør så er å bruke det bildet som ligger i cellen som bakgrunn.. Du bytter altså plasseringen til bildet. Vanskelig å forklare.. Gå inn på egenskaper for cella, velg bakgrunn og sett det bildet som bakgrunn. Da kan du skrive oppå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...