Gloms- Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Hei, Jeg har følgende oppsett: - Lenovo L490 laptop - HP Thunderbolt G4 120W dock - 2stk HP E27u G4 Dock er koblet til laptopen med USB C Thunderbolt. Skjermene er koblet til dock med HDMI display kabler. Når en skjerm er koblet til er maksimal oppløsning 2460 x 1440. Når begge skjermene er koblet til er maksimal oppløsning 1920 x 1080. Jeg har oppdatert driver for skjermkortet og firmware for docken. Jeg har også stilt GPU innstillinger i BIOS til maksimalt. Jeg har prøv å koble 1 skjerm direkte i HDMI på laptopen og 1 skjerm i docken uten at det gjør noen forskjell. Jeg har ikke prøvd å koble en skjerm inn i thunderbolt USB C utgangen på docken da jeg ikke har denne type kabel. Kan det gjøre at jeg får lov til å velge større oppløsning? Når jeg leser på spesifikasjoner for laptop og dock virker det på meg som om begge støtter høyere oppløsning på 2 skjermer enn 1920 x 1080. Er det noen innstillinger eller kabler jeg må bytte ut, eller er det en flaskehals et sted som jeg har oversett?
SpaceHog Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Gloms- skrev (47 minutter siden): Jeg har ikke prøvd å koble en skjerm inn i thunderbolt USB C utgangen på docken da jeg ikke har denne type kabel. Kan det gjøre at jeg får lov til å velge større oppløsning? Det ser ut til at det skal gå greit. Problemet ser ut til å være at HDMI ikke støtter høyere oppløsning når flere skjermer er tilkoblet. HP E27U G4 bruksanvisning Side 27-28: DisplayPort-multistrømming over USB Type-C https://www.bruksanvisningpdf.no/hp/e27u-g4/bruksanvisning 1
Gloms- Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Takk for raskt svar! For meg virker det som at det enste jeg må gjøre er: 1. Koble skjerm nr. 1 til docken via USB-C 2. Koble skjerm 2 til skjerm nr. 1 ved hjelp av HDMI Vil dette fungere, eller må USB-C kobles rett i PCen? Docken vil ikke bli en flaskehals så lenge jeg kobler inn i USB-C inngangen på den?
SpaceHog Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Gloms- skrev (5 minutter siden): 2. Koble skjerm 2 til skjerm nr. 1 ved hjelp av HDMI Nei, du må bruke en DisplayPort-kabel mellom skjerm 1 og 2. DisplayPort "OUT" på skjerm 1 og DisplayPort "IN på skjem 2. Se figur ovenfor. Endret 4 timer siden av SpaceHog typos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå