Gjest f8e10...0e1 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Tenker det må være noe juridisk bak det hele, og ja uten å gå helt " skråsikkerhet skal være nok" Men hva er det som egentlig gjør det så vanskelig å få bukt og straffe kriminelle i dag? Er det kun slik at man må tas på fersken eller har så sterke bevis at det ikke kan sies noe annet? At det ikke holder med å bare "vite" det. Tenker bare lokalt i et sekund her, det er et hus som videns kjent blant alle beboere i kommunen ( i det minste for de som ikke bor under en stein ) at dette huset er stedet du går til dersom du vil ha både alkohol eller narkotika, jeg har selv pratet med en politibetjent som er pappa til en klassekamerat av mitt barn. Og han sier de er klar over det " men det er komplisert" Det har vært sånn i 20+ år. Det har vært utallige razzia der og hver gang blir de som bor der fraktet ut og tatt med, par dager senere er de tilbake i huset og gjør sitt. Faren er den eneste som den dag i dag sitter inne fengslet, men sønnene og alle familiemedlemmene som bor/opererer der i hverdagen blir tilsynelatende aldri gjort noe med. Eller i nabokommunen er det også vel kjent at det drives ulovlig poker/prostitusjon/dealing i en kjeller under en butikk..Butikkeieren er den som styrer hele greia med familien sin. Igjen de har holdt på i flere tiår, selv min far husker da det startet når han var 30 år gammel og er i dag 70. Finnes flere eksempler her altså. Som feks i garasjehusene som har full overvåkning, hvor barn/unge voksne dealer åpenbart rett foran kameraer som er fullt opperative. Så hvorfor er det egentlig så vanskelig å skulle "straffe" de som så åpenbart er kriminelle? Hvorfor har vi ikke et bedre system hvor infiltrering er lov ( slik jeg forstår det er det ikke fullt så lett å få til? ) Jeg tenker jo bare logisk her, hvis jeg ville fått has på småkriminaliteten her i byen hvor jeg bor, tror jeg helt ærlig jeg kunne tatt 90% av det synlige kriminelle uttad innen 1 uke. Da med infiltrering og på det grunnlaget hvor man kan vise til videoopptak av hendelser. Bare de som sloss og utfører blind vold hver fredag og lørdag ( en gjeng på 12-13 stk middelaldrende øst europeere som slår ned alle som ser på de ) Selvfølgelig bare "piss i havet" situasjoner jeg nevner over..men prinsippet står, de er kriminelle. Åpenbart, hvorfor er det så vanskelig å gi disse straffer som tilsynelatende skal kunne ende med at de kanskje oppfører seg og bidrar heller til samfunnet? Anonymous poster hash: f8e10...0e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå