haikaleunen Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Det er begynt å bli ganske irriterende nå... skjermen vibrerer konstant. Noen ganger verre enn andre. Det er verst nede i venstre hjørne så blir det mindre og mindre opp mot øverste høyre hjørne. Jeg har en compaq MV700 skjerm som er ca 3år gammel. Kjører den i 85hrz i 1024X768. Har prøvd å skifte oppløsning og hertz, men da blir det bare verre. Viss noen kan hjelpe, så hjelp så enkelt som mulig. Og helst ganske fort. Det blir verre og verre for hver dag som går! Og ikke kom med bullshit om at "skjermen er for gammel! du må kjøpe ny!" Takk på forhånd...
Grissom Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 hmmm hadde samme problem jeg men fant ut at skjermen bare kjørte på 60hz men så satt jeg 75 hz så funket det som fanken.... men pass på at du har dataskjermen som standardskjerm da...... selv om ikke skjermen er "for gammel" så kan det være at den er defekt da hvis du skal ha tak i kavlitets brukt skjerm med tre måneders garanti www.jmdata.as anbefales
Stigma Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Om det ikke går bedre når du skifter til en høyere oppdateringsfrekvens (du burde i alle tilfeller ikke ha noe stort problem på 85Hz) så er det nok desverre skermen som er begynnt å lide av alderdom. 3 år høres litt tidlig ut for slike problemer, men det varierer jo veldig avhengig av bruk, kvalitet på skjermen, og til-og-med fra skjerm til skjerm av samme merke og type. Sorry. Sansynligvis er de nok lite du kan gjøre for å fikse dette, foruten kanskje å levere den til reperasjon (noe som er rådyrt for monitorer). Bare for å være helt sikker, så bruk degaus funksjonen på skjermen. Det vil fjerne alle problemer som har med magnetiserting av skjermen å gjøre. Magnetisering fører neppe til det problemet du beskriver, men, det skader ikke å sjekke for sikkerhets skyld. -Stigma
soundwall Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 standard prob. dette. sjekk om du har noen strømadaptere liggende nær skjermen. f.eks. lamper, strømadapter til høytalere etc etc. ta skjermen så langt bort som kabelene rekker og se om ristingen fortsetter. dette ser jeg ofte skje på jobb, og det er alltid en eller annen form for strømkilde som er årsaken til "dirringen". -s
Beetlebum Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Hmh.. Høres veldig ut som at det står en høyttaler litt for nærme, ellerno!.. Evt en isdn-boks, subwoofer eller lignende!.. Kan det stemme??
haikaleunen Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Jeg har den attmed en sub, telefon, 2 høytalere og et adsl-modem... Men det har stått sånn i 3 år og det er først nå det har begynt... PS: degauss gjør det bare verre...
Stigma Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Vel, det er enkelt å sjekke om det er magnetisk støy. Bare fjern monitoren Så langt vekk du overhodet kan fra alle andre ting som bruker strøm. Er problemet der fremdeles? Da er det ikke magnestisk støy. Er det vekke? Da må du vurderehvor høyalerene dine stør, om det kanskje kunne vært lurt å skjerme dem osv. Om det ikke viser seg å være mag. støy så er jeg nok redd for at det er lite du kan gjøre... -Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå