Gå til innhold

Hjelp med vifte/hk problem

Buchern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en vifte (Thermaltake TR2 M6 (K8) ) På min athlon 64 3000+. Når jeg prøver å senke rpm så begynner hk (Kv8 Max3) et mitt og hyle som f...

Hva gjør jeg for fjerne denne lyden? Er så sinnsykt irriterende lyd som ikke går ann å leve med, og det er også kjipt å høre på viften kjører full fart hele tiden!!!

Håper på noen kan hjelpe meg :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vifta du har der er sikkert bra tørr. Du kan borre et lite hull midt på viften, så tar du litt av mors symaskin olje oppi hullet. Virker faktisk. Men du må ikke borre mye, bare sånn at du er igjennom.

:thumbs:

Skrevet

Ja den lyden er ikke en feil med vifta men hk som sier fra om at noe er galt!

Men er 55 grader mye på et athlon 64 system mye? Trodde dette systemet skulle være mye kaldere en Socket A :-/

Skrevet

Ja har det eller du trenger ikke gjøre det i biosen da fordi du kan gjøre det med et lite program som følger med.

Men er det sånn at viften ikke har så mye å si på rundt 45 - 50 grader men mere på 55 - 65?

oG HVA VAR GJENNOMSNITTS TEMP?

Skrevet

sikker på at du ikke har på vifte securety greie i bios'en din da? hvis cpu vifta går under et viss antall rpm så slår hk/bios alarm...

Skrevet
sikker på at du ikke har på vifte securety greie i bios'en din da? hvis cpu vifta går under et viss antall rpm så slår hk/bios alarm...

Jo det er det. Funker fett den men faktsik litt for godt. :roll:

Er fornøyd jeg men er bare skjermkortet mitt (powercolor Radeon 9800 pro :ermm: )

Men bråker vifta på dette kortet like mye som på shappire sitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...