Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør jeg med/for en ensom onkel?

Gjest 5267e...e4b

Anbefalte innlegg

Gjest 5267e...e4b
Skrevet

Han har ingen som følger han opp, bortsett fra en bror som nærmest har gitt han opp. Han vil ikke ha behandling, sannsynligvis legeskrekk. Beina svikter, går på trynet stadig vekk, slått hodet opptil flere ganger.

Ved en sjelden gang i blant hvor han tar en legekonsultasjon sitter han bare og kverulerer. Han forteller ingenting om dette kneet som gjør at han nå har blitt nærmest isolert. For han har nær null stimuli faktisk, og han begynner derfor å bli litt surrete også. Det går mye i "nei, nei, nei trenger ikke dette jeg.. bare tull." Oss tre som er igjen, legen, hans bror og meg har egentlig ikke stort mer å gjøre.

Selvsagt ønsker han å bli hentet og servert det ene og det andre hos min kone. Det har skjedd mange ganger opp igjennom historien. Aldri så mye som et takk, har aldri gitt noe tilbake. Han lærte aldri folkeskikk. Han har aldri vært gift eller hatt fast kjæreste, og ikke nok med det, han har kun bodd hjemme i leiligheten til og sammen med mora si helt frem til hun døde. Betalte ingenting. Han er gjerrig på alt.

Forresten, vi fikk en liten pose med noe mat av han en gang når han var på ett av sine mange besøk. Det var mat som snart gikk ut på dato som han ikke kom til å spise. Dette sa han uten en mine forøvrig, heller som den største selvfølge. Kona og jeg klarte nesten ikke å unngå le av hele fyren.

Kona er en barmhjertighet av dimensjoner. Jeg er kun delvis, i alle fall her. Har såpass mye å gjøre at jeg ønsker ikke å bli en gratis taxi-sjåfør rundt omkring, deriblant kjøre han opp til oss for å gomle seg mett. Slik at han sparer penger. Kona får jo ingenting ut av samtaler heller, det går i gamle biler, duppeditter og kanskje noen gamle ungdomshisltorier. 

Greia er at gubben dauer hvis ikke vi følger han opp. Han kommer helt sikkert til å nekte å lukke opp for en hjelpepleier. Hvis han nå i det hele tatt kvalifiserer for dette. Har hørt at vi har kommet til en tid der det er meningen at vi skal sjøl-daue hjemme.

Veit faen ikke hvilken stilling jeg skal ta til det her.

Anonymous poster hash: 5267e...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...