Gå til innhold

Trenger hjelp til klokking av Duron 700


Feanor

Anbefalte innlegg

Hei

 

Oppsett:

Duron 700@884 (8.5*104)

vcore 1.88V

Chaintech 7AJA/100 (ATA 100) KT133 m/686B

768 Mb billig multicom SDRAM

ASUS v7100 GF2 MX 32 SDRAM

TRIG T40-7 vifte med arctic silver 2.(bråker sinnsykt mye)

ikke vifte (bare kjøleribbe) på chipset

250 power

 

Problemet er at jeg ikke får maskina stabil på over 884 MHz, og jeg leser stadig at folk får Duron 700 opp mot 1 GHz. maskina poster og sterter på 901Mhz (8.5*106) når den er kald, men etter noen timer spilling så restarter den og da vil ikk Windows starte). Den poster også på høyere FSB men windows vil ikke.

 

På multiplier 9*100 poster den ikke i det hele tatt..

Hva kan jeg gjøre??

Tempraturene er 43 på CPU ved max load og opp til 36 på chipset(for høyt?).

 

Håper noen har tips som kan gjøre den stabil over 900 i det minste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

jeg har nå funnet en løsning på multiplierproblemet. Fikk tips om å sette CAS til 3 og vips så postet den på både 9 og 9.5. Windows litt uvillig til å starte, men den går fint på 9*100.

 

Satt å spilte wolfenstein og plutselig fikk jeg en blåskjerm et øyeblikk og maskina restartet. Hvorfor skjedde dette?

 

Prøvede multiplier 10 ,men da fikk jeg beskjed med en gang om BIOS boot protection error eller noe sånnt.. (BIOS fra 12 sept 2001..) hvorfor skjedde dette?

 

håper på tips som kan føre meg over den magiske 1GHz granse...(er KT133 generelt et rævva chipset når det gjelder klokking?, har fått inntrykk av at KT133A er vesentlig mer klokke vennlig....?)

Lenke til kommentar

Du har ganske høy temperatur på chipsettet, har du prøvd å ta av kjøleribba, planslipe litt og hatt på litt "silver". Ellers vil jeg anbefale å se på hva som gjør at chip tempen din og dermed kasse temperaturen er så høy. Sett in ei vifte i topp og ei til å suge inn i bunn foran slik at du får en fin strøm med kald luft som bør gå uhindret over chipset og prosessor før den går ut. Helst i en fin størm.

Siden maskinen er stabil mens den er kald men så kraskjer så er det et temp problem.

Har du prøvd å gå ned på volten. Høres teit ut men det funka faktisk en 750 vi har som går stabilt på 950 ved 1,70 volt avlest i bios. Den skal over 1100 når vannkjølinga blir montert :smile:

Lykke til

Lenke til kommentar

Det høres fornuftig ut. skal kjøpe meg to kabinettvifter straks. Det er bare to viftekontakter på hovedkortet...må jeg ha en t-deler eller noe?

 

Kan noen anbefale vifter som er rimelige og gode?? skal ha en nede framme og en i toppen...(tror jeg...?)

 

samtidig.:.. hvordan tar jeg av kjøleribba på chipsettet, fant ingen fastemekanisme, og ribba satt bom fast. er det bare å rive i vei?.. Må vel gjerne ha arctic silver lim etterpå da..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...