Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fortelle den andre foresatte om rus?

Gjest 1cfbf...689

Anbefalte innlegg

Gjest 1cfbf...689
Skrevet

Jeg har vært sammen med en person over lengre tid.

Denne personen ruser seg ganske mye i hverdagen, men tar ikke rusmidler når barna er på samvær.

Nå er det slutt mellom oss pga rusmisbruket til vedkommende. Jeg har visst om det lenge, og har kunnet veie opp for den andres manglende tilstedeværelse og omsorg, men nå når det er slutt er jeg bekymret for de tre barnas ve og vel.

Det er jeg som har gjort det slutt. Jeg har en god relasjon til den andre foresatte og samvittighet min tilsier ar jeg bør informere om rusen som pågår, nettopp fordi jeg vet det får store konsekvenser for barna når det ikke er noen andre der. 

Jeg bryr meg svært mye om barna, og har behandlet de som de var mine egne i flere år.

Jeg vet at om jeg forteller om rusmisbruket til den andre foresatte så vil samværet sannsynligvis opphøre, og det er en vondt tanke. Samtidig så vet jeg at de ikke har det bra der alene.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 1cfbf...689

Videoannonse
Annonse
Gjest 9e21a...bbd
Skrevet

Sett ungane først.

Rusa foreldre kan føre til svært store skadevirkninger for ungane. Når rusbruken går utover deg som partner vil den garantert gå ut over ungane.

Anonymous poster hash: 9e21a...bbd

Gjest 1cfbf...689
Skrevet
Gjest 9e21a...bbd skrev (10 minutter siden):

Sett ungane først.

Rusa foreldre kan føre til svært store skadevirkninger for ungane. Når rusbruken går utover deg som partner vil den garantert gå ut over ungane.

Anonymous poster hash: 9e21a...bbd

Det går uten tvil utover barna, ellers hadde jeg ikke tenkt tanken.

Anonymous poster hash: 1cfbf...689

Gjest 4aa91...1a5
Skrevet

Hva skulle du ønske dersom det var dine egne barn?

Svaret er enkelt.

Klarer ikke vedkommende å kontrollere seg med rusen slik at forhold ryker så er det et stort problem.
Gjør din plikt og si ifra, ikke nødvendigvis til den andre foresatte, men til barnevernet hvis du vil forbli anonym.

Anonymous poster hash: 4aa91...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...