Framerate Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 (endret) Jeg begynner å bli mektig irritert over bråkinga til cpu vifta mi Da cpun også er ganske varm (ca 50c lett load) kunne jeg ikke skru ned hastigheten på vifta heller Er det noen som har samme problemer? Trenger hjelp! holder på å bli gaaaal Endret 16. januar 2004 av megakrølle
Oseantic Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Du kan sette på q fan control i bios i hovedkorte (vis det støter det)! Har du pc'en på et veldig varmt rom? Og hvordan er luft gjennomstrømningen i kabinnete?
Framerate Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 akkurat nå er det bare 25c i kabinettet og 42c cpu men det er jo nesten minusgrader her inne ok tempen er ikke problemet men bråkinga er det noen som har et forslag??
Mello Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Jeg har samme CPU med samme kjøler, min ligger på max 48grader ved 100% load og ca 34-35 ved idle (dette er dog i windows, og jeg mener at man skal legge på fra 5-10 grader så har man den reele temperaturen i BIOS) etter at jeg har clokka til 3.475, og den bråker ikke akkurat noe spes heller, kan hende det er fordi kabinett viftene mine overdøver den, for jeg hadde en annen CPU kjøler på min gamle ADM Xp 1800+ (19db) og maskina bråker like mye som før (veldig lavt i grunn uansett)
Manx Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Har samme cpu som deg, og jeg har byttet bort den boxed vifta. Eneste som hjelper. Du vil høre ganske stor forskjell. Selv har jeg byttet til en zalman vifte og det hjalp. Eneste problemet er nå hører jeg alt det andre som er inne i maskinen istedenfor
Framerate Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 (endret) Har samme cpu som deg, og jeg har byttet bort den boxed vifta. Eneste som hjelper. Du vil høre ganske stor forskjell. Selv har jeg byttet til en zalman vifte og det hjalp. Var redd for det ja men har den vifta noe ekstra effekt? Hadde tenkt å klokke med tia så ikke cpun henger etter Noen som kan gi en link til en brukbar vifte med god effekt og lite støy? edit: leif Endret 16. januar 2004 av megakrølle
steira Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Jeg og har samme cpu. jeg bytta til en blackmist kjøler noe som fungerer ganske bra med 3.3 Ghz. idle på 38 C.
Framerate Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Så litt på denne den er jo stillegående men er det noe effekt? Andre forslag?
Tåkelys Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Den har effekt ja. Den kjøler min 2.8C klokket til 3.6GHz.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå