Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv programmet fetch.

I preferences i programmet er det en meny som heter firewall.

Her kan du gjøre diverse instillinger som f.eks proxy og passive/active mode.

Ellers er det selvfølgelig i system preferences i kontroll-panelet network at man kan stille inn passive mode.

 

Hva med rettigheter på filene på serveren?

Dersom du logger deg inn med fetch og ser filene.

Marker filene og gå opp på menyen remote. Der kan du sette permissions.

Prøv og feil. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Hva slags ftp-server er det snakk om?

Jeg har selv opplevd (uoverkommelige) problem mot en windows-server hos telenor. Alt funka fint med fetch o.l. under os 9, men jeg klarte ikke å få et eneste os X program til å koble til skikkelig. Gav til slutt opp telenor sin support (verken de eller jeg skjønte hva som var galt - problemet skulle egentlig ikke eksistert ...) Løsningen ble i dette tilfellet å flytte domenet.
Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe problemer med Transmit som jeg synes er det enkleste og beste. Du må derimot sette inn et serienummer i transmit hvis bookmarks skal fungere lengere enn 30 dager eller noe sånt. Men serienummer er ikke noe problem å finne. Warez er jo tross alt mye mere organisert og enklere på Mac enn Windows!

 

Cute FTP finnes også til Mac hvis det er dette du har brukt på Windows.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du setter opp en helt vanlig brukerkonto. Brukernavn og passord er da eksakt det samme som brukerkontoen. Husk å bruke det korte brukernavnet :-)

 

Er du uinteressert i å bruke den klønete delingen i OS X som den er, så har man et program som heter SharePoints, som gjør at du kan dele tilfeldige mapper på harddisken din. Har ikke testet det på andre måter enn å installere det selv, men det funker sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...