Lucifer 666 Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Har satt opp Bulletproof ftp og bruker LeapFTP til og logge på med. Brukte en guide til å finne ut hvordan dette skulle gjøres å det funker fint. MEN, når jeg skal logge på så må jeg jo skrive min pc sin IP + br. navn og passord. Problemet er da at ip'en skifter jo hver gang jeg kobler på/av internet... Har Telenor ADSL. Så mine venner som skal logge på må jo til enhver tid vite min ip. Hvordan kan de finne ut det uten og kontakte meg hver gang?? Eller kan dette gå automatisk/gjøres anderledes? BTW: Programmet står default på port 21, men den er i bruk sier min pc. Port 20 funker fint da, men er jo litt vanskelig å huske på for enkelte og bytte den til 20 hver gang. Kan dette endres? Takker for svar...
bakrull Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Registrer deg gratis på no-ip.com så får du fast domene ut mot internett. Hver gang du skifter ip, vil domenet oppdateres.
Lucifer 666 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 Finnes det noen lett forståelig guide til hvordan jeg får til dette no.ip opplegget? Har testet litt men skjønner ikke helt hvilken Host Type jeg skal velge....
Lucifer 666 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 I DNS Host (A) må jeg skrive inn IP. Vil denne forandres automatisk da??
CerveZa_ Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 Du må laste ned NO-IP DUC (Dynamic Update Client eller noe) som kjører på maskinen hele tida og blir startet når du starter PC'en, denne vil oppdatere kontoen med den nye IP'en din, så ja, det vil da bli oppdatert. Bruker NO-IP selv, funker topp
Lucifer 666 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Skrevet 14. januar 2004 Du må laste ned NO-IP DUC (Dynamic Update Client eller noe) som kjører på maskinen hele tida og blir startet når du starter PC'en, denne vil oppdatere kontoen med den nye IP'en din, så ja, det vil da bli oppdatert. Bruker NO-IP selv, funker topp Tusen takk Funker helt topp nå. At jeg ikke har prøvd dette før... Nå kan jeg jo få tilgang til mine disker uansett hvor jeg er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå