Gå til innhold

Bytte ut til Radeon 9800 PRO?


drno21

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette kortet. Eventuelt oppgi oppløsning i de spillene de spiller mest på. Kune tenke meg Halo, Battlefiel 1942 og Prince of Percia som eventuelt referanse. Er det i så fall lurt å bytte mitt gamle kort ut. Mitt nåværende system er:

 

P4 2,66 GhZ

512 DDR ram

120 GB Harddisk

GeForce 4Ti 4200

 

Er det i så fall lurt av meg å bytte ut kortet mitt med Radeon 9800 Pro og kan man eventuelt bruke det til morgensagens spill som Splinter Cell 2 og Doom III

 

Fikk en lav score med skjermkortet mitt i 3D-Mark. :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hva du fikk i 3Dmark med det kortet men du vil få en del høyere score med r9800 pro, skulle jeg tro. Dette blir vel egentlig ikke noe sammenligning men, jeg gikk fra 2500 i 3Dmark 01 til 18 000, når jeg byttet men nå hadde jeg et litt eldre G-Force kort. Nå må du også huske at 3Dmark O1 går mere på hele systemet enn det 03 gjør som er mere avhengig av g-kortet.

 

Det vil ha null problem med å kjøre Splinter Cell 2 og Doom III.

 

Har ingen problemer med å kjøre Halo for å si det sånn. Jeg kjører alle spill på maks med mitt system og et Hercules r9800 pro.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er verdt en oppgradering egentlig. Ti4200 kortet er et av de kjappeste DX8 kortene, og med den nye Radeon-brikken på vei (R420 i mars i følge artikkelen på hw.no) så kommer nok eksisterende Radeon-serier å synke veldig i pris. Vent noen måneder og se det an sier jeg. Kanskje du kan oppgradere hele pc'en da også, hvis det har kommet noe nytt og revolusjonerende? :)

Lenke til kommentar
Tror ikke det er verdt en oppgradering egentlig. Ti4200 kortet er et av de kjappeste DX8 kortene, og med den nye Radeon-brikken på vei (R420 i mars i følge artikkelen på hw.no) så kommer nok eksisterende Radeon-serier å synke veldig i pris. Vent noen måneder og se det an sier jeg. Kanskje du kan oppgradere hele pc'en da også, hvis det har kommet noe nytt og revolusjonerende? :)

Nå er jo ikke prisen på r9800pro så veldig høy lenger da, du kan få tak i et Sapphire kort hos komplett til 2600 kr. noe veldig billigere enn det får du ikke med det første, selv om R420 kommer.....

Lenke til kommentar

Takker for alle svarene jeg fikk. Dette har vært til stort hjelp. Spiller nå for tiden Star Wars KOTOR kjører dette på minste oppløsning noe som plager meg. :no: Siden alt blir så uklart og kantete. Er det noen andre som har det samme probleme med GeForce Ti 4200

Lenke til kommentar
Tror ikke det er verdt en oppgradering egentlig. Ti4200 kortet er et av de kjappeste DX8 kortene, og med den nye Radeon-brikken på vei (R420 i mars i følge artikkelen på hw.no) så kommer nok eksisterende Radeon-serier å synke veldig i pris. Vent noen måneder og se det an sier jeg. Kanskje du kan oppgradere hele pc'en da også, hvis det har kommet noe nytt og revolusjonerende? :)

Nå er jo ikke prisen på r9800pro så veldig høy lenger da, du kan få tak i et Sapphire kort hos komplett til 2600 kr. noe veldig billigere enn det får du ikke med det første, selv om R420 kommer.....

Mjo, billigere får du det nok, men du har et godt poeng. Korta koster ikke så veldig mye i dag, jeg henger litt etter i prisene der ser jeg. ;)

Men jeg vil likevel anbefale å vente , og se det litt an... Særlig siden 64-bits systemene er på full vei inn , prescott skal slippes, og nå altså disse to nye GPU'ene. Blir et spennende år! :D

Lenke til kommentar

Enig, blir et spennende år, nå spørs det jo da om trådstarter vil vente til slutten av mars, starten av april med å anskaffe NV40 eller R420 (R423 til PCI Express kommer senere), som sikkert kommer til å starte på ca 5000. Eller om han fortsatt vil ha R9800PRO, så er jo det rimelig lang tid å vente på å spare et par hundre lapper....

Lenke til kommentar

Kjørte også SWKotOR med Ti4200, og det ble litt kantete. Har oppgradert til 9800pro(FIC), og nå går det greit på samme oppløsning som før (1024*768 eller 1152*..) men med AA og aniso aktivert, og alle detaljer på max. Ellers var Ti4200 et veldig bra kort, synes jeg.

 

Avsporing:

9800-serien er for øvrig ikke bare jubel, særlig Anisotropisk filtrering har jeg litt å utsette på. Riktignok er den endel kjappere en Nvidia sin, men den filtrere ikke teksturer som står på skrå særlig godt. For eksempel i BF1942 (Eller andre spill med "terreng", som SWKotOR): den vannrette bakken og vertikale husvegger blir nydelig filtrert, mens dalsider, og andre teksturer som ikke er enten vannrette eller loddrette forblir nærmest urørt i mine øyne. Det er litt kjipt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...