Gå til innhold

Install av atmel drivere i gentoo


Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er det riktige forumet å spørre om men her kommer det..

 

under make conf av atmel driverene til linux kommer det et spørsmål om

root dir of external pcmcia:

hva er det man skal svare der?

 

Håper det er noen som kan svare meg på dette da jeg her helt ny i linux og jeg trenger trådløst nett på skolen...

 

takk på forhånd..

frohike

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Sitter her å sliter med a få mitt kort til å virke, atmeldrivere. Den feilen der kommer av at du mangler /lib/modules/<din kjerne>/.conf. Men hva som skal gjøres for å komme videre vet jeg ikke. Har prøvd å lage en .conf fil med teksten

CONFIG_PCMCIA=y

og da får man kjørt ferdig make config, og instalert. Herifra vet jeg ikke hva jeg skal gjøre i[fw]config viser ikke noe nye ting, og verst av alt: kortet mitt har sluttet å lyse. Det lyste helt fram til jeg var ferdig med instalasjon.

 

Er det noen her som har peiling på dette og kan hjelpe litt.

 

Jeg har kjerne 2.4, men jeg ser at i 2.6.8 ligger det en fil som heter atmel_co, betyr det at jeg ikke trenger å instalere noe hvis jeg oppgraderer til den kjernen

Lenke til kommentar

jeg fikk kortet mitt til å funke i kjerne 2.6.6... det at det ikke lyser er ikke så farlig...

ting du kan gjøre for å konfigurere det videre er

ifconfig eth1 up

iwconfig eth1 essid dinSSID key:s WEP-nøkkel

dhcpd eth1

 

 

dette funket hos meg.. er litt usikekr på wepnøkkelen... har du den i HEX-format kan du bruke key 0123456789ABCDEF istedenfor...

Lenke til kommentar

Til en 2.6-kjerne gjør man følgende(står i INSTALL-fila):

 

make pcmcia lvnet winter install

 

Feiler winter, tar du make pcmcia lvnet install.

 

Benytt deg av lvnet(eller winter) for å søke etter tilgangspunkter du kan knytte deg til.

 

Langbein: Er du sikker på at kortet ditt er nevnt i atmel.conf? (/etc/pcmcia/atmel.conf under Gentoo).

 

cardctl ident burde gi deg passelig med info.

 

Forøvrig vil jeg anbefale Frohike å forsøke å sette seg litt godt inn i ting før han overgir seg til Linux-bruk på skolen, da dette er et sted man konstant er avhengig av at ting fungerer og neppe får hjelp av andre dersom det ikke gjør det ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...