Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC 2804WBR trådløs ruter - Virker litt ustabil


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne fra Komplett rett før jul, og den virker litt ustabil. Det er versjon 2, så det finnes ingen firmware oppdatering til den.

 

Problemet er:

Når jeg laster ned store filer, fra f.eks. newsgroups, så stopper plutselig nedlastingene opp 10-30 sek, for så å fortsette. Dette er utrolig irriterende, er det andre som har opplevd liknende problemer.

 

Hadde også problemer når jeg linket på Championship Manager 03/04, ble koblet fra spillet med jevne mellomrom.

 

Kan jo for søren ikke være slik! Noen tips?

Endret av Xibit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har gamle drivere til nettkortet i den bærbare som ikke støtter media detect, så kan dette føre til at XP søker etter nett på det interfacet med jevne mellomrom.

 

Jeg har hatt tilsvarende problemer med forskjellig trådløst utstyr, men driveroppdateringer og/eller firmwareflash på aksesspunkt eller gatewayer fikser det meste. Du kan også prøve deg frem med litt forskjellige innstillinger på kryptering og adgangskontroll, da dette kan skape krøll.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Har selv versjon 1 av denne ruteren og har opplevd hyppige frakoblinger. Les litt om problemer og løsninger her : http://www.dslreports.com/forum/smc

 

Enkelte har hatt suksess med det enkle grep å slå på MAC-filtrering. Dette har du kanskje gjort allerede?

 

Hovedårsaken til mine frakoblinger var bruk av P2P-programmer. Disse programmene genererer så mye trafikk at de kveler ruteren.

 

 

mvh

IP

Lenke til kommentar

har på MAC-filtrering ja, det har jeg hatt hele tiden.

 

Det går jo ikke an å selge en ruter som ikke fungerer, de bør komme med en firmware oppgradering rimelig snart!! Alle sliter jo med det, skulle ønske jeg hadde lest om det før jeg kjøpte den. Hørte bare positive ting om SMC ting når jeg leste om det generelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hovedårsaken til mine frakoblinger var bruk av P2P-programmer. Disse programmene genererer så mye trafikk at de kveler ruteren.

 

mvh

IP

Det er jo ikke bare p2p programmer som fører til dette, det er jo rett og slett at man stresser routeren for mye (kjenn selv den blir ofte VELDIG varm). Endel har jo installert vifter m.m. for å avkjøle den, men for meg hjalp det ved å bare heve den 2 cm ifra underlaget.

 

En liten advarsel til slutt oppgraderte akkurat til firmware 1.11a, no som var alt annet en suksess, firewall henger hele tiden og må restarte denne hver gang internett går ned, er i kontakt med SMC support ang. dette nå, men inntil det kommer noen løsning på dette hold dere til gammel firmware. (kommer trolig til å gå tilbake til 1.10 firmware igjen iløpet av helgen)

Lenke til kommentar

Hei

Er det windows som styrer ditt trådløse kort eller medfølgende programvare, jeg har hatt V1 og har nå V2 av denne routeren, den fungerer utmerket, har 4 maskiner tilkoplet 2 med smc2835 pcmca kort, 1 med smc2642CF og min arbeidspc med Dell TM1400 kort.

Routeren er satt opp slik

Eget navn på SSID, broadcast disablet/manuell

DHCP med ip 10.xxx.xxx.10 - 10.xxx.xxx.20

64b wep

mac adressekontroll

enkel firewal bare enablet

 

Fungerer utmerket med MSN/VPN PPTP/Kazaa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...