Gå til innhold

Rar lyd fra Asus V9950 ved scrolling...

ebbhead

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg innstallerte nytt skjermkort Asus V9950 (fx5900) så har det kommet en metallisk klikkelyd når jeg scroller med musa. Trodde først at det kunne være ett problem relatert til lydkortet eller systemhøyttaleren i kabinettet. Men lyden var der fortsatt etter at lydkortet og kabinetthøyttaleren var koblet fra.

Har prøvd å identifisere hvor lyden kommer fra, virker som det er fra skjermkortet, evt fra mobo. (Abit NF 7-S V.2). Har også prøvd å mute aux/linje inn som nevnt i annen post, men uten resultat.

Bruker Logitech MX500 hvis det har noe betydning.

Andre forslag til løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

hadde samme problem.. gå på innstillinger av lyden og velg mute på aux...... det løste problemet for meg... (i går)

edit: ooops... *lese HELE posten* :blush:

Endret av Feanor
Skrevet

:cry: lyden er tilbake....

fikk lyden ut av høyttalerne men den kommer fremdeles fra selve PC'en...

DEt kan stemme bra at lyden begynte å komme etter at jeg installerte det nye skjermkortet ja....

:realmad::evil:

Skrevet

Har googla litt, mye kan tyde på at dette er en feil i fx5900 brikken. Funnet flere andre med samme problem på andre forum.

Tok like godt å pellte ut kortet og gikk ned til sjappa jeg kjøpte det i og bytta til ett

Power Color 9800 pro. Endelig tyst her! :thumbs:

Greit med fysiske butikker noen ganger, selv om det koster litt mer.

Linker til andre fora der samme problem diskuteres:

http://www.evga.com/community/messageboard...FX+Family+Forum

http://www.hardforum.com/showthread.php?threadid=633813

Hevdes at lyden kommer fra en komponent på kortet, kondensator el.

Skrevet

Jeg hadde samme problem med merkelige lyder når jeg scrollet vha musehjulet. Og takket være dine linker så ser jeg nå at det er mange med forskjellige typer nvidia skjermkort som har opplevd det samme, så tusen takk for dem...

Trodde jeg var gal en stund, koblet fra alle høytalere og lyden kom fortsatt, fra selve hovedkortet.

Jeg har et aopen ak79g hovedkort med integrert geforce4 mx skjermkort.

Ser i innleggene i forumene du linket til at noen mener at lydene har å gjøre med for liten strømforsyning, og hos meg forsvant ihvertfall lydene da jeg byttet til en større psu.

Det er uansett et Nvidia-problem, det nærmeste en offisiell forklaring jeg fant var på evga forumet:

"As far as we can tell at this moment it has to do with voltage levels on the card as a blit is done.

This issue is already being examined by NVIDIA to see what they can find about it. We will post more on it as soon as we get the information"

Skal snart kjøpe et skjermkort, og det blir ikke noe nvidia!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...