Gå til innhold

Landbruksregnskapsfører - bærekraft utdanning?


Hornisten

Anbefalte innlegg

(Ligger på andre forum også)

Jeg har en utdanning innen økonomi og administrasjon og jobber som regnskapsfører, hovedsakelig mot landbruk. Dette synes jeg er kjempespennende, men jeg liker ikke digitaliseringen som skjer. Jeg er nyutdannet og bare 23 år, men jeg liker ikke dette med at pengene skal gå automatisk osv. Derfor har jeg tenkt på at jeg vil utdanne meg videre. Jeg tenker kanskje noe bærekraft.

Jeg hadde et fag, bærekraftsledelse der vi lærte om bærekraftsrapportering og eksamensoppgaven var å analysere en bærekraftsrapport av et selvvalgt firma. Det syntes jeg var kjempeinteressant, og nå som jeg jobber med landbruksregnskap og vet at landbruket må bærekraftsrapportere i fremtiden, tenker jeg at bærekraft rettet mot landbruket hadde vært interessant.

Jeg har ikke et høyt snitt, dessverre, men jeg har sett at HINN tilbyr et årsstudium på deltid som heter "påbygging i bærekraftsøkonomi" og en master som heter "bærekraftig jordbruk". Jeg vurdere kanskje å ta bærekraftsøkonomien og søke om enkeltemner jeg tenker er relevant fra bærekraftig jordbruk. 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noe erfaring fra noen av disse,? Noen som jobber med bærekraftsrapportering? Andre steder som kan tilby noe lignende? Jeg bor i Hedmark, så området Oslo-Trondheim er mest aktuelt. Kunne også tenkt meg Sverige (altså deltid). Ønsker å utdanne meg videre, men vet ikke med hva/hvordan med det snittet jeg har nå :( 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...