Gå til innhold

9800xt litt problemer...

a.d.b.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har skaffet meg asus radeon 9800 xt, og med smartdoctor har jeg i dag fått beskjed om at volten er "out of bounds".

Nå, som jeg bare sitter og surfer osv. er vcore på 1.79. Iflg smartdoctor skal den være 1.60 +/- 0.24 volt, ellers går "alarmen". Når jeg spiller, har jeg fått (antar jeg) såpass høyt med volt at maskinen har slått seg av?

Er det noen måte å justere volten på? skulle gjerne fått den til å holde seg stabilt lavere når jeg spiller (går jeg ut fra)

Noen som har peiling og kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På noen hovedkort kan man stille strømmengden til AGP i bios. For øvrig er det vel tegn på en strømforsyning av noe semer kvalitet?

Skrevet

strømmengden til agp i bios står på 1.5 volt, og gir omtrent dette.

vcore på gpu derimot er litt høy, men den er stabil, og vel innenfor grensene. (fant jeg nettopp ut)

Det som derimot er saken er at VCC ligger på 3,27 volt, den skal ligge på 3,3 , så det er også vel innenfor "marginene", men noen ganger detecter smart doctor at denne volten ligger på 0,5 volt.

Jeg vil tro at dette kun er en avlesningsfeil av programmet? Noen synspunkter på det? Noen som vet?

Problemet ser ikke ut til å plage meg mye, men er litt var, siden jeg nettopp har satt sammen systemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...