CastorFiber Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Hei. Har et litt merkelig problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med. Jeg har et TI4200- kort som fryser når jeg spiller spill, så derfor handlet jeg et Powercolor 9600 pro- kort med 256 MB RAM. Etter å ha byttet kort oppdager jeg at oppdateringsprekvensen på skjermen min er bare 60 Hz. Skjermen er en gammel Daewoo 21". Skjermen klarer 75 Hz ved 1280*1024. I egenskapene for skjermkortet står det at den kjører på 75 Hz, men LCD- displayet på skjermen (og øynene mine) fortelle meg at den virkelige frekvensen er 60 Hz. Har prøvd følgende: - Siste drivere fra Powercolor - Siste drivere fra ATI (Catalyst) - Kjørt skjermen som standardskjerm - Kjørt skjermen som det den egentlig er, en Daewoo 2102M - Prøvd med en annen skjerm, den kjører også på 60 Hz, selv om innstillingene forteller meg at det skal være 75Hz -byttet skjermkabel - Mange forskjellige oppløsinger, fargedybder og refreshrates Uansett hvilken innstilling/ driver jeg prøver, så går skjermen kun i 60 Hz. Noen forslag? Kan det rett og slett være feil på skjermkortet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå