Gå til innhold

Audigy Platinum som fungerer 50%


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjører nå Windows XP, men har prøvd 2000 også.

Problemet ligger i at jeg ikke får installert riktige drivere til lydkortet. Som medfører at jeg ikke får utnyttet surround'en, eax og de andre finessene som følger med.

 

Jeg får helt basic lyd ut av høyttalerkontakt nr. 1. Mens nr.2 er helt stum selv når jeg velger 4 speaker mode.

 

Når jeg skal installere kortet, må jeg gjøre det manuelt. Prøver jeg å benytte Creative sin install, så finner den ikke kortet og installasjonen blir avsluttet.

Men hvis jeg pakker ut fila, og velger at jeg skal finne beste driver selv, får jeg lagt dem inn og får lyd som beskrevet over.

 

Prøvde den auto-update-saken på creative sine sider også, men heller ikke den fant audigy-kortet mitt.. Men jeg hører jo på MP3 :cry: skummelt..

 

Noen som har vært borti dette før? Kan jo nevne at jeg får brukt Firewire-kontakten på Audigy Driven. Men surround er bare å gi opp.

Noe må jo være galt..

Tips mottas med åpne armer!

 

Edit: I device manager står lydkortet nå oppført som : "Creative Audigy Audio Processor (WDM)"

Og den påstår at den fungerer slik den skal.. heh

Endret av rikardo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoi! Jeg har akkurat samme problemet. Jeg har audigy 2 platinum EX. Får bare lyd hvis jeg installerer driverne som ligger i windows. Installerer jeg fra nettsiden eller fra cd, mener den at kortet ikke finnes.

Legger til at jeg bare får lyd når jeg kobler headsettet i den externe audigy boksen, og ikke bak på pci- kortet.

 

Hva i hel**** er dette for no a?

Har prøvd å reinstallere alle drivere, nappa ut kortet, Boota uten kort for å sette det inn igjen etterpå, og stort sett alle triksa i boka. Lydkortet på HK er disablet, og ingen "mute" er på hehe....

 

Jeg tror vi to har samme problem, så hvis noen kan hjelpe oss, er vi takknemmelige :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe erfaring fra desse kortene, men jeg opplevde på en maskin der det var en konflikt med lydkortet på hovedkortet og creative lydkortet. Har dere slått av lydkortet på hovedkortet? Hvis ikke prøv å se om det hjelper å slå dette av.

 

Kanskje det hjelper?

 

mvh

sintbrus

Lenke til kommentar

Ja, hadde det enda vært det :)

Kan ikke se noen konflikter i windows her, bortsett fra når man skal installere driverne og utilities, da mener den kortet ikke finnes i "systemet". da blir det fåkkåpp, og ingen lyd. Dvs. vi får ikke brukt annet enn den externe "boksen"

 

og Ricardo, si ifra hvis du får det til a! :)

Lenke til kommentar

Hadde problem med et Audigy 2 Platinum eX. Rota bort den originale cd'n med drivere. Fikk tak i en cd for Audigy 2 (ikke for Platinum eX) som mangler bla. ASIO 24/96. Installerte denne. Kortet ikke kjent igjen. Lasta manuelt ned 'EAX 4.0 ADVANCED HD Driver Update for Creative Sound Blaster Audigy 2/Audigy 2 ZS 19/11/2003 18:09:31' (driver) og installerte denne. Etter dette ble kortet kjent igjen (den eksterne boksen må være kobla til). Måtte også manuelt laste ned 'Creative DVD-Audio Player version 1.00.55 20/12/2002' (application) for at jeg skulle kunne kjøre autoupdate problemfritt etter disse manuelle operasjonene.

 

Pal

Endret av lindp
Lenke til kommentar

Har lastet ned de to filene du nevnte, men fikk ikke installert den HD-saken på ca. 13 mb. Men får jo selvfølgelig beskjed om at jeg ikke har noe Creative-kort:(

Nå har jeg en flunkene ny installasjon av Windows XP, med bare skjermkort og nettverkskort installert.

Pakket ut exe-fila, og prøvde å legge inn kortet manuelt ved å velge driver-mappe osv. men det fungerte ikke i det hele tatt..

 

*småirritert*

Lenke til kommentar
Har lastet ned de to filene du nevnte, men fikk ikke installert den HD-saken på ca. 13 mb. Men får jo selvfølgelig beskjed om at jeg ikke har noe Creative-kort:(

Nå har jeg en flunkene ny installasjon av Windows XP, med bare skjermkort og nettverkskort installert.

Pakket ut exe-fila, og prøvde å legge inn kortet manuelt ved å velge driver-mappe osv. men det fungerte ikke i det hele tatt..

 

*småirritert*

Du må installere fra cd'n først selvom ikke kortet blir gjenkjent etter reboot ... etter detter legger du inn den driveroppdateringa fra nettet. Etter reboot en gang til bør alt være i orden, ellers er det noe annet galt.

 

Pal

Endret av lindp
Lenke til kommentar

Det er veldig sannsynlig at det er et IRQ problem her. Jeg har ikke opplevd det med et lydkort men har hatt dette problemet med et PCI skjermkort. Der det ikke vistes når jeg hadde satt det inn. Mått manuelt stille på IRQ'ene til det funket. Det funket bare så vidt ved noen instilliger, men funker bare helt når jeg hadde manuelt stilt de inn. Kan være en idee å skifte PCI port å ja. Test alle PCI slot'ene før du begynner å rote manuelt med IRQ'en.

Lenke til kommentar
Ambefaler instalasjon av kx drivere.

Man finner dem på:

 

www.kxproject.com

 

De har i hvertfall rettet opp audigy problemet for meg:)

Du er en knupp! Disse driverne har vekket lydkortet mitt til live igjen! Ååh det var godt med surround igjen! :-)

 

Tusen hjertelig takk for svar og behjelpelige tips!

 

Til du som også hadde samme problem: Legg inn KX-driverene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...