Gå til innhold

prosjekt mini pc (stillegående)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

 

Først og fremst, spennede prosjekt, slikt liker jeg! :p

 

 

JEg ser at dette svaret kommer litt i seneste laget, men hvis du enda ikke har gjort noe med det så tillater jeg meg å komme med et par kommentarer! ;)

 

 

Seagate Barracuda 7200.7 120GB

pga støy, er denne støsvak? eller er det noen bedre alterativer

ytelse bryr jeg meg ingenting om

 

Jeg ville eventuelt kjøpt meg en 5400rpm disk og stappet den inn i en slik en:

 

silentdrive.jpg

 

Da blir det STILLE!

 

 

 

 

PSU, men kun 55w, uten vifte eller noe.. (må ha to vist du skal bruke den DVD-spilleren og en 3,5" HDD)

egentlig så er ikke den PSU'en passelig i ditt tilfelle :dontgetit:

så da passer det antagelig bedre med denne :thumbup:  20dB

så du tror 55w er for lite?

det var dumt...

får bygge om en vanlig psu da..

 

For å sjekke akkurat hvor mye watt du trekker i forskjellige situasjoner og med forskjellige konfigurasjoner foreslår jeg at du tar en titt HER, det er en powersimulator spesielt designet for mini-ITX. I tillegg må du legge til endel watt for TVkortet.

 

Utifra dine spesifikasjoner ser det da ut til at 55w blir i minste laget. Alternativet til å bygge om en vanlig PSU er å kjøpe en 90 Watts utgave av det vifteløse PSUet fra LinITX.com

 

 

Uansett,

 

lykke til videre med prosjektet, håper på å se en worklogg etterhvert!

 

 

mvh

Audun

Lenke til kommentar

drspawn har faktisk bestillt en spiller fra samme sted som deg ser jeg.. og et psu på 150w uten vifter.. mangler nå bare litt...

 

tror jeg får vekk fra å bruke hd og ønsker meg heller et compact flash i bursdagsgave :yes: så er det bare å håpe at ønsket blir innfridd, har ikke samvittighet til ønske større enn 512mb, går det putte en xp inn på den om man bruke litepc kanskje?.. jeg liker xp av en eller annen grunn.. fant meg et cf kort som var veldig billig, men jeg har ikke hørt noe fra dem.. 150,- :thumbup:

 

neste problem blir å gjøre cpu vifteløs..

 

på tide med oppdatering på deler kanskje:

 

150w psu uten vifteløs på vei

cf-ide adapter + cf kort

et eller annet tv kort (kom gjerne med innspill på hva jeg burde bruke)

har litt aluminium, plexi, kryssfineér plater liggende

via epia m10000

512 mb ram, eller var 256? samme det egentlig

mangler arbeidsbord, har flytta :( men det kommer!! :yes:

masse ledninger, kontakter og etsekort(heter det det)?

cdrom/dvdrom på vei

 

også eksamen på vei da! :thumbdown:

 

EDIT: skal ikke være stille, skal være lydløst...

Endret av opticus
Lenke til kommentar
....større enn 512mb, går det putte en xp inn på den om man bruke litepc kanskje?.. ...

Jeg ser at de sier at du får XP ned på 300-350 MB, jeg vil tippe at for en mediaPC vil den ligge på rundt 350. Det vil altså fungere på en 512 brikke, men blir liten plass til swapfil og programer.

 

 

...fant meg et cf kort som var veldig billig, men jeg har ikke hørt noe fra dem.. 150,-...

:wow: Det var BILLIG!

 

 

...et eller annet tv kort (kom gjerne med innspill på hva jeg burde bruke)...

PVR kortene til Hauppage er sikkre kort å kjøre, de er garrantert støttet av de største HTPC frontend produsenter, myHTPC, ShowShifter mm.

 

 

...kontakter og etsekort(heter det det)?...

PCB eller kretskort kanskje? ;)

 

Lykke til med fortsettelsen!

 

Audun

Lenke til kommentar

oppdatering..

 

takker igjen..

 

fjernkontroll har ankommet, accent htpc fjernkontroll med ir mottager.

 

pvr kortene er veldig dyre.. er det noe billigere som vil fungere like bra?

 

feks det det kortet du bruker dr spawn, det er ikke så dyrt, og specsene dine er rimelige like mine så langt. funker det til å ta opp med? blir det god kvalitet? kan du sende meg et filmklipp så kan jeg kan se? evt legge det ut på nettet?

Lenke til kommentar
Eller så kan du kjøpe to av de strømforskyningene og seriekoble dem :thumbup:

Seriekoble?? :scared: Da ville ikke jeg vært i nærheten når pc'en vart starta... eneste som hadde skjedd var at du hadde fått dobla spenningene... og det vil vi vel ikke? Er vel kanskje bedre å paralellkoble :p

Lenke til kommentar

koble på to og fikse litt på powerknapp ville fungert fint.. :) men jeg trenger ikke det tror og håper jeg..

 

jeg har en pci kort duppedings ja. reiser kort om du vil.. den er fra komplett, vet ikke om den passer enda, husker ikke hvordan den ser ut, lenge siden jeg kjøpte den! :) hehe..

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...