Gå til innhold

Cs - Syk ping?


Anbefalte innlegg

Når jeg kjører cs tar det unormalt lang tid å komme inn på en server. Når dette først skjer så har jeg en ping som varierer fra 300-50000, selvsagt helt umulig å spille med. Hva kan være feilen?

 

Forusatt m.v.:

 

 

- Inet linje på 704/128 kbps, telenor 10 gig. Har ikke overgått kvoten.

- Jeg har selvsagt ingen andre program opp som kan "spise" noe av inet linja (bortsett fra Norman VirusControl sin "sanntidssøking", som forøvrig er noe piss)

- Nylig reinstallert OS. Dvs. at standard innstillinger er lagt inn.

- Jeg kjører, for å være på den sikre siden, så dårlig grafikk som 800*600 og Direct3D. Tror derfor ikke dette kan ha noe med dårlig PC e.l. iom at PCen funker fint i andre spill, relativt.

- AMD athlhon 1.1 Ghz, 384 SDRam, geforce 2 32 mb skjermkort (vet det er råttent).

- OS: Windows 2000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ser at du kjører D3D. Det skal ikke ha noe å si på pingen, men det er det som cs er beregnet for.

 

Ellers kan du ta frem clue (engelsk - norsk ordbok) og lese gjennom artikkelen som en postet en link til. Rates har mye å si ang loss og choke og sikkert ping også. Fininstill de så ser du sikkert at det blir bedre... Får ihvertfall håpe det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde AKKURAT samme problemet, og jeg har samme linje fra telenor som deg. Hos meg var det iallefall bare cs som lagget, wc3 og liknende kjørte helt fint. Etter 2 måneders stressing var jeg ikke kommet noe lenger, pingen var enda skyhøy, så jeg tok den kjedeligste løsningen: Format c: , og total reinstallasjon av drivere og diverse programmer, inkludert win xp selfølgelig. Etter dette virket det helt fint både på 1.5 og 1.6, og dette var uten å forandre på switschen\routeren min. Vis du ikke finner noen bedre løsning råder jeg deg til å gjøre som meg. PCer har uansett veldig godt av en format av og til.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...