jic Skrevet 7. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2004 Hei jeg holder på å lage en forum. Så jeg lurte på hvordan jeg lager en teller for antall visninger av emnet. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2004 I utgangspunktet har du to muligheter: 1. lage en avansert besøksteller som registrerer alle sidene besøkende er innom 2. legg til et felt i forumet, som du oppdaterer hver gang noen går inn på det forumet (dette er den enkleste løsningen) Lenke til kommentar
jic Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 I utgangspunktet har du to muligheter:1. lage en avansert besøksteller som registrerer alle sidene besøkende er innom 2. legg til et felt i forumet, som du oppdaterer hver gang noen går inn på det forumet (dette er den enkleste løsningen) Er det dette jeg skal brukecount () Lenke til kommentar
???????? Skrevet 8. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 Dersom du velger den første løsningen kan du bruke count() (helst count i mysql - enklere). Hvis du velger den andre løsningen øker du bare verdien med en - dette er den enkleste metoden. 1. du henter verdien 2. du oppdaterer feltet med den gamle verdien + 1 Lenke til kommentar
jic Skrevet 8. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2004 (endret) Dersom du velger den første løsningen kan du bruke count() (helst count i mysql - enklere).Hvis du velger den andre løsningen øker du bare verdien med en - dette er den enkleste metoden. 1. du henter verdien 2. du oppdaterer feltet med den gamle verdien + 1 Hvis 2 $query = mysql_query("SELECT * FROM trad ORDER BY id"); while($r = mysql_fetch_array($query)) { $count = $r["count"]; if ($count > $max) $max = $count; } $max = $max + 1; mysql_query("Update svar (count) ('$count')") Vil det fungere Endret 8. januar 2004 av jic Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 Dette bør vel gå: mysql_query("Update svar SET count (count +1);") Lenke til kommentar
jic Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Dette bør vel gå: mysql_query("Update svar SET count (count +1);") Takk skal du ha for at du forenklet det, men lute på en annen ting. Hvordan skal jeg få koden på det bestemte id. Jeg prøvde meg greide ikke. Endret 9. januar 2004 av jic Lenke til kommentar
jic Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hva kan være feil her. <? $query = mysql_query("SELECT count(*) FROM trad where thread='$thread'"); while($r = mysql_fetch_array($query)) { $count = $r["count"]; if ($count > $max) $max = $count; } $max = $max + 1; mysql_query("Update svar SET count (count +1)"); ?> Endret 9. januar 2004 av jic Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 kansje $r['count']; ? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 9. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hmm nei, må vel ha select count(*) as count ... e.l. (husker ikke helt korrekt hvordan dette var ) Stussa litt på denne: mysql_query("Update svar SET count (count +1)"); Bør det ikke være SET count = count + 1 ? Endret 9. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
jic Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 kansje $r['count']; ? Hmm. Finnes det en annen måte å sette det opp på. Jeg har det meste fra en forum script som øker verdien på innlegg id. Kunne du fortelle hvis du var i stedte for meg hvordan du ville sette det opp. Lenke til kommentar
jic Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 Hmm nei, må vel ha select count(*) as count ... e.l. (husker ikke helt korrekt hvordan dette var ) Tror jeg prøvde meg frem med diverse ting og tang for å se om kanskje det fungerte. Er ny begynner med mysql Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Hva skal du med hele den funksjonen? Hvis målet er å kun oppdatere et felt med sin egen verdi + 1 trenger du ikke alt det. NB: ikke kall feltet for count, da dette er en SQL funksjon. FuLu har alt du trenger for å øke vedien med 1: mysql_query("Update svar SET visninger = (visninger + 1)"); jeg har byttet ut navnet count med visninger. ( samme som Mr.Ueland men han glemte '=' ) Endret 9. januar 2004 av ???????? Lenke til kommentar
jic Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 Hva skal du med hele den funksjonen?Hvis målet er å kun oppdatere et felt med sin egen verdi + 1 trenger du ikke alt det. NB: ikke kall feltet for count, da dette er en SQL funksjon. FuLu har alt du trenger for å øke vedien med 1: mysql_query("Update svar SET visninger = (visninger + 1)"); jeg har byttet ut navnet count med visninger. ( samme som Mr.Ueland men han glemte '=' ) Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Takk Det fungerte, men nå blir alle feltene oppdatert, men hvordan får jeg bare den ene linjen oppdatert. jeg bruker denne variablen for å hente infoen. $henta= mysql_query("SELECT * FROM trad where thread ='$thread'"); while($get=mysql_fetch_array($henta)){ Lenke til kommentar
jic Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 Fikk det til. mysql_query("Update trad SET vis = (vis + 1) where thread='$thread'"); Lenke til kommentar
???????? Skrevet 9. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 mysql_query("Update svar SET visninger = (visninger + 1) where thread ='$thread'"); så oppdaterer den bare der thread = $thread Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå