Gå til innhold

xp2500 @ 2300mhz uten å sette opp vcore


granhus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du kjører 220 fsb så er det mulig det er rammen som stopper deg. Har du økt volt på ddr? Har du 1.7 v på chipset og agp?

volten på AGP, DDR og Chipset står default. prøvde å øke den på DDR et hakk men det hjalp ikke så jeg satte den ned igjen.

 

ja det kan være ram'en. den kjører 1:1 mot FSB.. men jeg har lest på tester der de greier mye mer med samme ram.

 

noen forslag til hva jeg burde prøve nå?

Lenke til kommentar
(...)

har jeg møtt veggen nå?

er det vits å prøve å øke ddr-volt eller chipset-volt? eller skal jeg bare prøve høyere vcore?

Ha lavere FSB og høyere MP for testing, så vet du at ikke RAM/HK stopper deg.

Bare å kjøre opp vcore hvis temperaturen er grei.

har nok en cpu med 'uke-39-syndromet'. låst MP.

 

tempen ligger på 55 grader idle nå, det er litt mye men det er jo bare luftkjøling. TT volcano 11 @ 3500rpm.

Lenke til kommentar

OK, da er det høyst tvilsomt at du kommer høyere enn 225-230, uansett vcore. Men sett opp vdd til 1,7 og vdimm til 2,9, slå av spread spectrum, shadowing osv (det meste disabled i advanced bios features, hvis jeg ikke husker feil (eller var det chipset features?) og test videre.

Lenke til kommentar

Kan hjelpe og sette agp til 1,7 volt også. Kan prøve og sette rammen til slot 3 vist du ikke har det fra før.

 

Edit: Siden du har 1024 så kjører du vel dual. Prøv og kjør med bare en brikke. Kan være du når høyere fsb da. Prøv også å kjøre rammen synkront på 3/3 og 6/6.

Endret av Loc Dog
Lenke til kommentar
Kan hjelpe og sette agp til 1,7 volt også. Kan prøve og sette rammen til slot 3 vist du ikke har det fra før.

 

Edit: Siden du har 1024 så kjører du vel dual. Prøv og kjør med bare en brikke. Kan være du når høyere fsb da. Prøv også å kjøre rammen synkront på 3/3 og 6/6.

ok, men hva er forskjellen mellom 1:1, 3:3 og 6:6 ? blir det ikke det samme?

 

burde jeg prøve å sette latency ned på ram'en? den står på 2-2-3-6 nå..

Lenke til kommentar
OK, da er det høyst tvilsomt at du kommer høyere enn 225-230, uansett vcore. Men sett opp vdd til 1,7 og vdimm til 2,9, slå av spread spectrum, shadowing osv (det meste disabled i advanced bios features, hvis jeg ikke husker feil (eller var det chipset features?) og test videre.

OK, da er det høyst tvilsomt at du kommer høyere enn 225-230, uansett vcore. Men sett opp vdd til 1,7 og vdimm til 2,9, slå av spread spectrum, shadowing osv (det meste disabled i advanced bios features, hvis jeg ikke husker feil (eller var det chipset features?) og test videre.

 

 

Stemte d du sa eller?

gjorde det men merket ikke noe serlig... :blush:

Lenke til kommentar

nå greier ikke pcen å kjøre super pi heller.. har satt opp vcore til 1.825 men det ser ikke ut som det hjelper. har satt opp vddr ett hakk og det hjalp på testen i aida32 som kjører hver gang nå.

 

kan jeg bare kjøre opp vcore hvis tempen ikke går amok?

 

satte cpu:ram til 3:3 men jeg merker ikkeno forskjell.. var det bare for å få fsb høyere?

Lenke til kommentar
kan jeg bare kjøre opp vcore hvis tempen ikke går amok?

 

satte cpu:ram til 3:3 men jeg merker ikkeno forskjell.. var det bare for å få fsb høyere?

Så lenge tempen er under 60 grader load er høyere vcore ikke noe problem.

 

3:3 først og fremst for å få RAM-en høyere. Mulig det kan ha innvirkning på FSB også. Ikke snakk om store forskjeller bare så det er sagt, kanskje man kan kommer 1 eller 2 MHz høyere, kanskje man ikke kommer høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...