Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN + printserver ?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Planlegger å kjøpe meg et nytt trådløst aksesspunkt / router. (om produktet er router eller aksesspunkt er her underordnet.) I forbindelse med dette lurer jeg på om noen der ute vet om noen slike enheter som også fungerer som printserver? Er nemlig ute etter en løsning som ikke koster for mye, gjerne under tusenlappen om mulig.

 

Noen ideer / forslag der ute? Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i dag to løsninger som har printerserver innebygd. En fra Fujitsu-Siemens og en fra Asus. Har ikke fått Fujitsu-Siemens sin løsning til å fungere.

 

Fujitsu-Siemens test

Asus test

 

Fujitsu-Siemens'en har bare en USB port, mens asusen har både USB og LPT port. Og med den siste firmwaren søtter den LPR printing som gjør det veldig enkelt å få den til å fungere med andre operativsystemer enn windows.

 

SMC skal også komme med en løsning med innebygd USB port for printere, men den er ikke klar for markedet enda.

Lenke til kommentar

Takk for raske innlegg!

 

Asus sin modell ser meget interessant ut! Midt i blinken faktisk! Men vet noen om denne støtter 802.11b også? Har en Dell 500m centrino med intels PRO Wireless 2100 kort som jeg vil ha til å virke uten ytterligere tilleggskort...

Lenke til kommentar
Takk for raske innlegg!

 

Asus sin modell ser meget interessant ut! Midt i blinken faktisk! Men vet noen om denne støtter 802.11b også? Har en Dell 500m centrino med intels PRO Wireless 2100 kort som jeg vil ha til å virke uten ytterligere tilleggskort...

Den fungerer helt fint med 802.11b klientkort, men da vil eventuelle andre 802.11g klienter miste litt ytelse (10-14 Mbps istedet for 20-24 Mbps). 802.11b klientkort vil gå på full hastighet noe som er rundt 5 Mbps i faktisk ytelse.

Lenke til kommentar
Flott! Tror jeg går for Asus sin da! Virker som et produkt midt i blinken for mine bruksområder. Noen anelse om hvorfor den ikke er Wi-Fi sertifisert forresten?

Det koster penger å sertifisere produkter hos wi-fi organisasjonen. Asus sin radiodel er såvidt jeg vet broadcom sin referansedesign. Og Broadcom sine kort har diverse sertifiseringer. Det er dessverre få produkter som har blitt sertifisert for 802.11g utstyr, noe som tilsier at dette er en ny standard og at det fortsatt er arbeid igjen for at de forskjellige produktene snakker sammen, samt at det kan være endel produsenter som ikke har sendt produktene sine til sertifisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...