kerog Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 Jeg har vært gjennom mange PCer 286-386-486 og pentium. Nå har tiden kommet og jeg har enda engang skaffet meg en del nytt til min samling datautstyr, alt det gamle virker enda men det er ikke mye å bruke det til. Jeg vil svært gjerne ha noen tips til hva jeg kan gjøre med det gamle (gjenbruk). F.eks: Gammel PSU og en nesten like gammel CD-Rom koblet opp til aktive høytalere er det mulig at dette blir en cd-spiller til snekker boden? Eller om jeg monterer dette i en plast kasse en "ghettobaster"? Tips mottas med takk. Erfaringer også.
Villmink Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 har du nok deler til å skru sammen en hel pc kan jo det brukes til mye rart. Har en gammel Compaq her med P2 333MHz CPU og 64MB PC100 ram som jeg bruker til irc, nedlasting, ftp server og slikt. Har FreeBSD 4.7 som OS på den og den er overraskende stabil.
kerog Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Skrevet 6. januar 2004 (endret) Har sikker deler nok til en brukbar p2-450 og en 486-100 men det blir bare gamle små HD og kjipt lite ram på hver i tillegg har jeg lyst til å bruke monitorene selv, siden jeg har maskin som funker til meg tenkte jeg i nye baner. Det er ikke mye smart å gjøre med en p2-450, 128 MB RAM og 120 MB HDD, eller? Til vanlig bruk bråker den for mye. (ingen planer om flere investeringer) Endret 6. januar 2004 av kerog
Villmink Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 486 kan du jo bruke til slikt som firewall, switch, router osv. om du installerer noen flere nettverkskort en P2-450 med 128MB RAM og 120GB (du mener vel GB, ikke MB som du skriver?) er bedre specs enn min gamle Compaq som jeg bruker til det jeg nevnte. Bare å bruke fantasien det. Jeg synes forøvrig det er lettere å få slike gamle maskiner til å gå tilfredsstillende med Linux eller *BSD Lykke til
kerog Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Skrevet 6. januar 2004 Skriver jeg MB mener jeg MB ikke GB. Jeg har firewall og router, trenger ikke en 486 til slikt.
kerog Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Har dreid hjernecella kraftig og kommet opp med en gammel klokke som jeg skal sette inn noen katoder i og en gammel PSU da kan jeg og koble fra batteriene til klokka. Alle forslag mottas med takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå