Gå til innhold

DEBATT: – Man trenger ikke være idiot for å støtte Akson-planen, strategien er likevel feil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er alt sammen riktig og viktig! Takk for at du skriver det (jeg mener det samme men mangler dine evner til å formulere meg uten å tale ned til mottakerne).

Jeg håper du når frem til noen av dem som tar beslutningene, Christin. Jeg deler denne på de plattformer jeg har tilgjengelig og oppfordrer andre til å gjøre det samme, slik at sjansen øker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og dette betyr at man skal innrette sine anskaffelser som en rammeavtale.

En rammeavtale er en avtale mellom en eller flere oppdragsgivere og en eller flere leverandører, som har til formål å fastsette kontraktsvilkårene for de kontraktene som skal inngås i løpet av den perioden rammeavtalen varer. ...En konkurranse om en rammeavtale, dreier seg da i realiteten om retten til å kunne levere de aktuelle varene og tjenestene til oppdragsgiveren. Det gir også oppdragsgiveren en eller flere faste leverandører å forholde seg til i avtaleperioden. Dette er til fordel for begge parter, siden man i løpet av avtaleperioden kan utvikle et godt og verdifullt kundeforhold som begge parter drar nytte av.

Med rammeavtalen skal prosjektene, slik som Christin skriver, sikre at en eller flere brukergrupper får sine arbeidsrutiner realisert i løsningen på tvers av de tekniske komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...